سه شنبه 16 مهر 1387

ضرب و شتم و انتقال شهرام و فرهنگ پورمنصوری، به بند يک زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشری و دمکراسی در ايران


بنابه گزارشات رسيده از بند ۱ زندان گوهردشت کرج، آقای شهرام و فرهنگ پورمنصوری روز دوشنبه ۸ مهر ماه از بند ۶ به ۱ زندان گوهردشت کرج منتقل شدند.

روز دوشنبه ۸ مهر ماه بدستور علی حاج کاظم رئيس زندان اين دو زندانی به بند ۱ که بدترين بند اين زندان می باشد و قسمتی از آن را اخيرا تبديل به شکنجه گاه کرده اند و زندانيان را در آن تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار می دهند انتقال داده شدند.و همچنين محل نگهداری زندانيان مبتلا به بيماريهای روحی ، ،سل، ايدز و ساير بيماريهای واگير دار می باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباس سعيدی رئيس بند ۶ با فرآخواندن گارد زندان ويورش گارد به اين ۲ زندانی و با ضرب و شتم، آنها را به بند ۱ منتقل کردند. شهرام و فرهنگ پور منصوری در اثر اين ضرب وشتم دچار صدماتی شده اند.

آنها در حال حاضر در سالن ۳ بند ۱ زندانی می باشند. اين سالن محل نگهداری زندانيانی که مبتلا به بيماريهای روحی، سل،هيپاتيت ،ايدز هستند. روز دوشنبه ۱۵ مهر ماه دو زندانبان بنامهای بخشی و مرجانی به آقای فرهنگ پورمنصوری يورش بردند وپس از ضزب و شتم او را به سلولهای انفرادی که محل شکنجۀ زندانيان است منتقل کردند.

فرهنگ و شهرام پورمنصوری ۸ سال پيش به اتهام هواپيماربائی دستگير شدند ابتدا محکوم به اعدام شدند ولی در اثر فشارها و فعاليتهای بين المللی حکم آنها به زندان تبديل شد.آنها در طی اين مدت بارها مورد اذيت و ازار زندانبانها قرار داشته اند.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، ضرب و شتم و انتقال آنها به سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پايان داد به شرايط غير انسانی عليه زندانيان در ايران است.


شرايط زندانيان فوق به سازمانهای زير گزارش شد

۱-عفو بين الملل
۲- شورای حقوق بشر سازمان ملل
۳- کميسر عالی حقوق بشر
۴- ديدبان حقوق بشر
۵. سازمان جهانی عليه شکنجه

فعالين حقوق بشری و دمکراسی در ايران
۱۶ مهر ۱۳۸۷ برابر ۰۷ اکتبر ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016