Click for Amazing Phone Card








شنبه 27 فروردین 1384

مخالفان قاليباف در شوراي هماهنگي که کانديداي نهايي خود را لاريجاني مي دانند قاليباف را " رجل سياسي " نمي دانند، هاتف

مواضع قاليباف در خصوص شوراي هماهنگي نيز چالش اصولگرايان را تشديد کرده است. مخالفان قاليباف در شوراي هماهنگي که کانديداي نهايي خود را لاريجاني مي دانند در اظهار نظرهاي متعدد عليه قاليباف وي را " رجل سياسي " ندانسته و حتي معتقدند فرمانده مستعفي نيروي انتظامي در دايره " اصولگرايان نمي گنجد. با اين حال موافقان قاليباف با تاکيد بر نکات مثبت او معتقدند او يک اصولگراي مستقل است.

اعلام حضور محمد باقر قاليباف به عنوان يکي از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري بار ديگر اردوگاه اصولگرايان را دچار چالش و ترديدهاي گوناگون کرده است. منابع متعدد خبري اين روزها از چالش ميان آبادگران و ايثارگران در خصوص اعلام کانديداي نهايي ميان احمدي نژاد و قاليباف خبر مي دهند.

مواضع قاليباف در خصوص شوراي هماهنگي نيز چالش اصولگرايان را تشديد کرده است. مخالفان قاليباف در شوراي هماهنگي که کانديداي نهايي خود را لاريجاني مي دانند در اظهار نظرهاي متعدد عليه قاليباف وي را " رجل سياسي " ندانسته و حتي معتقدند فرمانده مستعفي نيروي انتظامي در دايره " اصولگرايان نمي گنجد. با اين حال موافقان قاليباف با تاکيد بر نکات مثبت او معتقدند او يک اصولگراي مستقل است.

مهدوي ابهري: قاليباف با ديد نظامي عملكرد شوراي هماهنگي را نقد کرده است

عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: آقاي قاليباف با ديد نظامي خود عملكرد شوراي هماهنگي را نقد کرده است.

احمد مهدوي ابهري در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني "هاتف" گفت: آقاي قاليباف از اول كانديداي اصولگرا ن نبودند و بعدا وارد اين جرگه شدند ، و معلوم نيست که ايشان واقعا مورد بررسي و شوراي هماهنگي قرار گرفته اند.

منشي ويژه ناطق نوري در مجلس چهارم، افزود: آقاي قاليباف بايد واژه هايي را که در خصوص شوراي هماهنگي به کار برده اند معنا كرده و نظر خود را بگويند.

عضو فراكسيون اكثريت: قاليباف بر روند درست در انتخاب كانديداي نهايي تاكيد دارند

با اين حال يک عضو ديگر فراكسيون اكثريت مجلس گفت: تصور ما اين نيست كه آقاي قاليباف آمدند تا بازي سياسي جناح راست را برهم بزنند.

عباس رستمي در گفت و گو با خبرنگار هاتف گفت: در جلسه اي كه با آقاي قاليباف داشتيم ايشان بر روند صحيح و درست در انتخاب كانديداي نهايي اصولگرايان نظر داشتند.

وي افزود: آقاي قاليباف خود را كانديدايي اصولگرايان و البته با ديدي بازتر معرفي كرده اند و نبايد ايشان را مانعي در برابر اجماع اصولگرايان بدانيم.

نوش آبادي: قاليباف بدون نظر شوراي هماهنگي توفيقي به دست نمي آورد

اما حسين نوش آبادي عضو ديگر فراكسيون اكثريت مجلس با اشاره به صحبت هاي قاليباف در مراسم اعلام رسمي كانديداتوري خود گفت: تصميم گيري هاي شوراي هماهنگي به هيچ وجه پشت درهاي بسته نبوده است كه ايشان چنين مسئله را مطرح كرده اند.

وي افزود : اگر آقاي قاليباف بدون توجه به نظر شوراي هماهنگي وارد عرصه رقابت شود، توفيقي بدست نخواهد آورد.

نوش آبادي به هاتف گفت: با چنين روندي و عدم توجه به نظر شوراي هماهنگي و كليت اصولگرايان ؛ مردم ايشان را طرد خواهند كرد.

وي تصريح کرد: شوراي هماهنگي روي لاريجاني نظر دارد و احتمالا در نهايت هم ايشان كانديداي نهايي بر اصولگرا باشند مگر آن كه هاشمي بيايد.

عضو فراکسيون اصولگرايان: قاليباف به لحاظ فکري اصولگرا است

"محمد تقي رهبر" نماينده اصفهان و عضو فراکسيون اصولگرايان قاليباف را يک چهره اصولگرا مي داند

رهبر در پاسخ به سوال خبرنگار پارلماني هاتف گفت: يک هفته پيش آقاي حداد عادل از 6 کانديداي اصولگرا براي تشکيل جلسه تفاهم دعوت به عمل آورد و همانگونه که مي دانيم آقاي قاليباف هم جز مدعيون بود.

وي افزود: اين مسئله نشان مي دهد که آقاي قاليباف هم يکي از نيروهاي اردوگاه اصولگرايان است.

رهبر با اشاره به سخنان قاليباف مبني بر اينکه مستقل هستم، گفت: اين سخنان يعني اينکه وي از نظر اقدام مستقل اما از نظر فکري اصولگرا است.

مير تاج الدين: قاليباف اصولگراي مستقل است

محمدرضا تاج الدين نماينده تبريز و عضو فراکسيون اصولگريان مجلس گفت: از نظر ما سردار محمد باقر قاليباف يک کانديداي اصولگرا است.

محمدرضا مير تاج الدين با اشاره به سخنان قاليباف در نخستين کنفرانس مطبوعاتي خود مبني بر اينکه يک نيروي اصولگرا اما غير راستگرا است، گفت: هر کانديداي اصولگرا ويژگيهاي شخصيتي خاصي دارد که ممکن است به لحاظ فکري به اردوگاه اصولگرايان تعلق داشته باشد و وي نيز خود را از اصولگرايان مي داند.

يحيوي: قاليباف رجل سياسي نيست

با اين حال محسن يحيوي نماينده بروجرد و عضو جامعه اسلامي مهندسين گفت: از کانديداتوري سردار محمد باقر قاليباف استقبال مي کنيم ولي وي يکي از شرايط عمده کانديداهاي رياست جمهوري يعني رجل سياسي بودن را دارا نيست.

يحيوي تصريح کرد: اگر چه تشخيص نهايي اين امر به عهده شوراي نگهبان است ولي همانگونه که همگان مي دانند وي يک چهره نظامي است که در اين زمينه يعني نظامي گري فعاليتهاي خوبي داشته است.

عضو فراکسيون اصولگرايان گفت: حسب اطلاع من آقاي قاليباف هيچ نوع فعاليت سياسي و يا حضور در نهادهاي سياسي نداشته است زيرا اصولاً نظامي بوده و نظاميان نمي توانسته اند در فعاليتهاي سياسي حضور داشته باشند.

وي در خصوص اصولگرايي قاليباف گفت: هرکس هر آنچه مي گويد براي ما مورد قبول است بنابراين من در خصوص اصولگرايي وي قضاوت نمي کنم.

آليا: ايثارگران به برنامه هاي آبادگران تمکين مي کند

فاطمه آليا ، عضو فراکسيون زنان مجلس با اشاره به شايعه اختلاف نظر آبادگران و ايثارگران در خصوص اعلام کانديداي نهايي ميان احمدي نژاد و قاليباف گفت: منشا اختلافات ايثارگران و آبادگران برنامه هاي تخريبي اصلاح طلبان است.

وي افزود: ايثارگران به برنامه هاي آبادگران تمکين مي کند.

وي که با خبرنگار " هاتف" گفت و گو مي کرد ؛ افزود: پروژه اي که براي بزرگنمايي برخي مسائل ميان آبادگران و ايثارگران طرح ريزي مي شود از سوي اصلاح طلبان است و ايثارگران در انتخابات فرد برگزيده خود را مطيع آبادگران مي داند.

آليا تلويحا از رد صلاحيت معين خبر داد و گفت: اصلاح طلبان به اين شايعات دامن مي زنند تا پس از رد صلاحيت معين با مظلوم نمايي کانديداي نهايي خود را معرفي کنند.

اين نماينده اصولگرا اختلاف شوراي هماهنگي با ساير کانديداهاي اصولگرا را جدي قلمداد نکرد و از احتمال حضور يک کانديدا از سوي اصولگرايان در انتخابات خبر داد.

وي خاطر نشان کرد: انتخاب لاريجاني از سوي شوراي هماهنگي با يک راي گيري داخلي غير رسمي صورت گرفت که مورد قبول آبادگران و ايثارگران واقع نشد.

آليا در پايان گفت که شوراي هماهنگي با انجام چند نظرسنجي ديگر مي تواند موجب به ثمر رسيدن نظرات اين شورا با ائتلاف آبادگران شود.

بهروزي: قاليباف کانديداي اصولگرايان نيست

عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، گفت: شوراي هماهنگي، هماهنگ کننده نيروهاي انقلاب و احزاب و شخصيتهاي جناح اصولگرا است که بيش از نيمي از جمعيت را دربر مي گيرد و اگر فردي خود را از اين شورا منفک بداند، نمي دانم چقدر به نفع اوست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"مريم بهروزي" در واکنش به گفته قاليباف، کانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري که پيش از اين اعلام کرده بود، "شوراي هماهنگي پشت درهاي بسته تصميم گيري کرده است " گفت : معناي شوراي هماهنگي به درستي از اين کلمه استنباط مي شود.

وي گفت: شورا طيف عظيمي را در بر مي گيرد و شاني والا دارد و ذکر اين حرف که شورا پشت درهاي بسته تصميم بگيرد مثل اين است که در خصوص مجلس گفته شود که مجلس شوراي اسلامي پشت درهاي بسته تصميم مي گيرد و اين معنا ندارد.

عضو شوراي هماهنگي اظهار داشت: مخالفت با شورا معنايي ندارد چون در اين صورت مشخص نيست که فرد مذکور با "نيروهاي انقلاب" و يا با "شورا" يا "هماهنگي" مشکل دارد در حاليکه شورا نه احزاب است و نه جناح و تنها جمعي از نيروهاي انقلاب و شخصيتهاي اصولگرا است که هماهنگي نيروها و احزاب و شخصيتهاي جناح اصولگرا را بر عهده دارد.

بهروزي اظهار داشت: قاليباف کانديدايي چون ديگر نامزدها است و اگر احساس کند قابليت کانديداتوري دارد مي تواند نظرات خود را بدون اينکه حزب ديگري را تخريب کند در معرض افکار عمومي قرار دهد.

وي افزود: قاليباف به هيچ عنوان کانديداي اصولگرايان نيست و پيش از اين هم نبوده است و اصولگرايان اگر بخو.اهند روي فرد واحدي به اجماع برسند قطعا او را معرفي خواهند کرد و اينکه او بخواهد خود را از اصولگرايان بداند بستگي به خود او دارد.

اين عضو شوراي هماهنگي، منتسب کردن قاليباف به آقاي هاشمي را سياسي کاري و فرصت طلبي عنوان کرد که در زمان انتخابات بروز پيدا کرده است و افزود: من با اين بحث که قاليباف نيروي هاشمي است موافق نيستم.

بهروزي همچنين در خصوص اظهارات برخي از نزديکان قالباف مبني بر احتمال حضور نيافتن هاشمي به علت حضور قاليباف گفت:اگر آقاي هاشمي بخواهند کسي را معرفي کنند قطعا نظر خود را اعلام خواهند کرد و خواهند گفت که حضور چه فردي به صلاح جامعه است و اگر هم ايشان خود بخواهند وارد رقابت شوند اينچنين عمل خواهند کرد.

وي گفت: صحبت کردن از قول آقاي هاشمي درست نيست و نوعي سياسي کاري است که با نزديکي به زمان انتخابات بروز يافته است.

اين عضو شوراي هماهنگي اظهار داشت: در زمان انتخابات طرح بحثهاي شفاف و صحيح در ميدان رقابت سالم سياسي است که نتيجه مي دهد و مردم خوش فکر و باهوش ايران خود تصميم مي گيرند که به چه فردي راي دهند.

دهقان: مخالفت برخي اصولگرايان با قاليباف به خاطر ترس از مقبوليت اين سردار است

با اين حال محمد دهقان که از او به عنوان يکي از مشاوران قاليباف نام برده مي شود گفت: واکنش مثبت افکار عمومي نسبت به عملکرد قاليباف در عرصه هاي نظامي ، سازندگي و محافظت از کشور و مردم

سبب شده تا برخي از حضور وي به جهت آرا بالا خشنود نباشند.

نماينده طرقبه و چناران در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني " هاتف" تصريح کرد: کساني که مي گويند قاليباف اصولگرا نيست با کشيدن يک حصار تنگ ميزان اصولگرايي افزاد را نسبت به خود مي سنجند در صورتيکه پيوند پررنگ قاليباف و رابطه محبت آميز وي با مردم آن را رد مي کند.

وي تصريح کرد: اصولگرايي قاليباف در پايبندي وي به آرمانهاي امام(س) و فرمايشات رهبري نهفته است.

وي در پايان آمدن هاشمي به انتخابات را نگران کننده ندانست و گفت: آخرين نظرسنجي ها از ميزان روند صعودي ميزان اقبال افکار عمومي به دکتر قاليباف حکايت دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21097

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفان قاليباف در شوراي هماهنگي که کانديداي نهايي خود را لاريجاني مي دانند قاليباف را " رجل سياسي " نمي دانند، هاتف' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005