Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

لاریجانی: اجازه نمی‌دهم مفسدان اقتصادی برگرد خود حصار خیانت بکشند؛ نگاه من به اداره امور کشور متفاوت با آقاي هاشمي رفسنجاني است، مهر

دکتر لاریجانی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که تبعیض اقتصادی سبب شده است تا ثروت ملی بخوبی بین ایرانیان توزیع نشود، تاکید کرد : مبارزه با فساد و تبعیض یک تعارف نیست و من در دولت امید اجازه نمی‌دهم مفسدان اقتصادی برگرد خود حصار خیانت بکشند.
به گزارش خبرگزاری "مهر" دکتر علی لاریجانی در ادامه سفر به استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس به تبیین مواضع خود در خصوص مدیریت اجرایی کشور در چهار سال آینده پرداخت و به برخی از پرسش‌ های آنان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد دولت امید درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و مافیای قدرت گفت : مهندسی جدید اقتصاد کشور باید بر پایه سرعت دادن به چرخه تولید و رقابتی کردن آن، اشتغال‍زایی، کوچک کردن دولت و تقویت نقش نظارتی آن و حذف مقررات دست و پاگیر قرار گیرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان این مطلب که اجازه نمی ‌دهم هیچ ‌یک از مدیران سیاسی وارد عرصه اقتصادی شوند، افزود : دیگر نباید اجازه دهیم افرادی با استفاده از قدرت سیاسی وارد عرصه اقتصادی شوند و حصار خیانت برای خود درست کنند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رویکرد دولت امید به اقتصاد و توسعه گفت : در اقتصاد اسلامی مردم باید مشارکت داشته باشند و اجازه ندهیم اقتصاد کشور سوسیالیستی و سرمایه ‌داری شود.

وی افزود : در اقتصاد اسلامی همه در برابر قانون یکسانند، سمت‌ گیری اقتصاد به سوی محرومان است، رقابت وجود دارد، شکاف طبقاتی کم است، و دسترسی افراد جامعه به حکومت و خدمات علی‌السویه است و ایجاد عدالت با توزیع فقر ممکن نیست بلکه باید زمینه پیشرفت زندگی مردم را در همه عرصه‌ها فراهم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : در بهداشت عمومی، به دنبال فراگیر کردن بیمه در میان مردم و توجه ویژه به قشر بازنشستگان هستیم و ارائه بسته‌های سلامت با یارانه به مردم از برنامه‌های دولت امید است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره تعدد کاندیداهای اصولگرا و تاثیر حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات گفت : من هم موافقم اصولگرایان به کاندیدای واحد برسند و امیدوارم این اتفاق بیافتد و ضمن احترام به آقای هاشمی رفسنجانی که از سرمایه‌های عظیم کشورند باید عرض کنم نگاه من به اداره امور کشور متفاوت با ایشان است و از طرفی آقای هاشمی گفته‌ اند " اگر نیروهای اصولگرا وحدت پیدا کنند من نمی ‌آیم، مگر شرایط استثنایی باشد".

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره ترکیب کابینه خود گفت : افراد متخصص با تجربه، شجاع و پاکدامنی را در کابینه آقایان خاتمی، آقای هاشمی و آقای موسوی سراغ دارم و برای من خدمت به مردم بدون جنجال و هیاهو مهم است نه گرایش سیاسی و البته نسل جوان را نیز در مدیریت سیاسی کشور به کار خواهم گرفت.

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه تبلیغاتی خود گفت : من یک معلم دانشگاه هستم هیچ هزینه‌ای را برای تبلیغات ندارم اگر کاندیدای شورای هماهنگی شوم شورای هماهنگی باید هزینه تبلیغات را بپردازد.

دکتر لاریجانی در خصوص رویکرد علمی و آموزشی دولت امید گفت : احیای منزلت اساتید دانشگاه و معلمان و بهبود معیشت آنان و همچنین تغییر در شرایط آموزش و پذیرش دانشجو مهم ‌ترین اولویت دولت امید در این زمینه است. وی افزود : در شیوه فعلی جذب دانشجو، دانش‌آموزان فقط یاد می‌گیرند تست بزنند علم آموزی در مرتبه بعدی است و به نظر من کنکور تستی غلط است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراین گزارش دکتر لاریجانی صبح امروز نیز با حضور در جمع مردم بندر خمیر یکی دیگر از شهرهای استان هرمزگان بر توسعه و پیشرفت این منطقه تاکید کرد و گفت : برای تبدیل بندر خمیر به سکوی صادرات از نیرو و توان جوانان و نخبگان بومی بهره خواهم گرفت و با در پیش گرفتن راهکارهای درست و قانونی و فعالیت‌های مولد، قاچاق کالا را محدود خواهم ساخت. وی همچنین بر ایجاد صنایع کوچک، جانبی و تبدیلی در منطقه تاکید کرد.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005