Friday, Feb 10, 2017

صفحه نخست » بحرین: سه فرد مسلح مرتبط با ایران حین فرار کشته شدند

bahrain-iran-012.jpg

رادیو فردا: بحرین می‌گوید نیروهای امنیتی آن کشور سه مرد مسلح را در جریان یک درگیری در دریا کشته و هفت نفر دیگر را بازداشت کرده‌اند؛ به گفته بحرین، این افراد در تلاش برای فرار به ایران بوده‌اند و میان آن‌ها و نیروهای امنیتی «درگیری مسلحانه» رخ داده‌است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از وزارت کشور بحرین می‌گوید قایقی که این افراد سوار آن بوده‌اند در حال عزیمت به سوی آب‌های ایران بود و کسانی که بازداشت شده‌اند، «اعتراف کرده‌اند» با فرد یا افرادی در ایران قرار داشته‌اند.به گفته وزارت کشور بحرین داخل قایق این افراد «یک اسلحه خودکار شبیه کلاشنیکف» پیدا شده‌است.به گفته بحرین عملیات اخیر در جریان فرار شماری از زندانیان در آن کشور صورت گرفته‌است.

پلیس بحرین ماه گذشته از فرار ۱۰ نفر از زندانیانِ زندان «جو»، در ساحل شرقی این جزیره، خبر داده و گفته بود این واقعه پس از حمله شماری از افراد مسلح به سلاح‌های خودکار و کمری رخ داده‌است. در جریان آن حمله یک افسر پلیس کشته و یکی دیگر نیز زخمی شده بود.

وزارت کشور بحرین می‌گوید ۲۱ بهمن ماه، دو نفر دیگر را نیز در ارتباط با کشته‌شدن مامور پلیس بازداشت کرده‌است.خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید حمله و آزادسازی شماری از زندانیان «جو»، نشان‌دهنده «افزایش چشم‌گیر تنش‌ها» میان مخالفان کشوری با اکثریت شیعه و حاکمان سنی است. تنش‌هایی که طی سال‌های گذشته جریان داشته‌است.

بحرین، بارها ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده و جمهوری اسلامی را به بسیاری از تنش‌ها، اعتراضات، و نیز حملات مسلحانه، مربوط کرده‌است. این اتهام‌ها از سوی تهران رد شده‌است. با این همه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پی توافق اتمی تهران و شش قدرت جهانی، با نام بردن از بحرین در کنار برخی دیگر کشورها مانند سوریه، گفته بود که «ما از حمایت دوستان‌مان در منطقه دست نخواهیم کشید». هرچند او بعدا در سخنانی دیگر در تیر ماه ۱۳۹۵ گفت جمهوری اسلامی در مسائل بحرین دخالت نمی‌کند.

بحرین در زمستان گذشته اعلام کرد تدابیر امنیتی جدیدی برای رویارویی با آنچه دخالت ایران و مقابله با «خطر تروریستی» در این امیرنشین نامید، در پی گرفته‌است. این کشور چندین بار به گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، اعتراض کرده و سخنان او را «ضدیت با نظام پادشاهی بحرین» و «غیرقابل قبول» توصیف کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy