Saturday, Feb 18, 2017

صفحه نخست » آمدنيوز: فساد کلان مالی «بیژن قاسم‌زاده» او را به «بردگی» مقامات قضایی کشانده است

bijan_ghasemzade.JPGفساد مالی قاضی شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه، او را به فردی بی‌اختیار در برابر «رئیس و مقامات ارشد» قوه‌ی قضاییه تبدیل کرده است.

یک مقام ارشد قضایی به خبرنگار «آمدنیوز» اطلاع داده است که یکی از دلایل اصلی شدت گرفتن بازداشت فعالان مدنی طی هفته‌های اخیر توسط «بیژن قاسم زاده» رئیس شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده «فساد کلان مالی» اوست که در «حفاظت اطلاعات قوه قضاییه» مفتوح مانده است.

«بیژن قاسم‌زاده» قاضی اهل بابل که یکی از نورچشمی‌های «امیر قطبی» رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه است، مدتی قبل «مثلث فساد»ی را با دو تن دیگر از قضات و مقامات قضایی تشکیل داده بود.

این مثلث فساد شامل «آتشیان» معاون ارجاع مجتمع قضایی ناحیه سه تهران، «خورشیدوند» قضات یکی از شعبات که از لرستان به تهران منتقل شده و «بیژن قاسم زاده» بازپرس مستقر در دادسرای ناحیه سه تهران بوده است.

«قاسم زاده» که خود کشتی‌گیر است، با استخدام افرادی در این رشته ورزشی، پرونده‌های سنگین قضایی را توسط این افراد به شعبه تحت نظر خود وارد و با هماهنگی «آتشیان» معاونت ارجاع مجتمع قضایی ناحیه سه، رسیدگی به این پرونده‌ها را به شعبه تحت نظر خود و «خورشیدوند» وارد و در ازای دریافت مبالغ کلان رشوه، آراء مورد نظر سفارش دهندگان را صادر می‌کرد.

ادامه‌ی روند این «فساد سازمان یافته مالی» باعث شد سه سال قبل حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه «بیژن قاسم زاده» را دستگیر و پس از او نیز «خورشیدوند» و «آتشیان» بازداشت شدند و پرونده این «مثلث فساد» در دادسرای کارکنان دولت مورد رسیدگی قضایی قرار گرفت.

در این میان با هماهنگی دستگاه قضایی و حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضاییه، «بیژن قاسم زاده» که پرونده فساد مالی سنگین‌تری داشت، برای همکاری در پرونده‌های موردنظر «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه، «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان تهران و «امیر قطبی» رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه انتخاب شد و پرونده مفتوح فساد مالی وی در قوه‌ی قضاییه باعث گردید وی به «عنصری بی‌اراده» در قوه‌ قضاییه تبدیل و دستورات مقامات مافوق را بدون هیچ‌ مانعی اجرا کند.

«امیر قطبی» رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه نیز که به «جلاد روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی» مشهور شده، انسانی کاملا مطیع مقامات مافوق است. او نیز توانست با استفاده از این خصوصیت اخلاقی، خود را از دادیاری بی‌نام و نشان به ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه برساند.

گفتنی است بسیاری از قضات شریف و مستقل قوه‌ی قضاییه حاضر به انجام دستورات بی‌چون و چرای مقامات قضایی نیستند. این افراد با «تورهای امنیتی» گرفتار مفاسد مالی و اخلاقی شده و به انسان‌هایی بی‌اراده در دستگاه قضایی تبدیل می‌شوند.

نمونه‌ی بارز یکی دیگر از قضات بی‌اراده، «ابوالقاسم صلواتی» رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران است که فساد کلان مالی وی با کار چاق‌کنی «احمدرضا محمدولی گودرزی» و بازداشت او در باغی خصوصی در کرج با تعدادی از خانم‌ها و وضعیتی غیر اخلاقی موجب شد، او نیز به ماشین امضای دستگاه قضایی و بازجویان امنیتی تبدیل شود.

پیش‌تر «آمدنیوز» گزارش مستقلی را با عنوان «تشکیل مافیای قضایی؛ افشای پشت پرده روابط «احمدرضا گودرزی» از اقدامات «ابوالقاسم صلواتی» منتشر کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy