Tuesday, Feb 21, 2017

صفحه نخست » سکوت محمدعلی زم درباره پسرش شکست

mohammadali_zam.jpgآمدنیوز- پس از هجمه‌های سنگین رسانه‌ای اخیر رسانه‌های ولایت‌معاش و وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی به «روح‌الله زم» فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، پدر او طی مصاحبه‌ای مبسوط با روزنامه‌ «همبستگی» سکوت چندین ساله خود را درباره فعالیت‌های پسرش شکست.

به گزارش خبرنگار‌ «آمدنیوز»، «روح‌الله زم» فعال سیاسی و روزنامه‌نگاری که چندین سال است دست به افشای موضوعات جنجالی پشت پرده درون حاکمیتی در جمهوری اسلامی زده، طی ماه‌های اخیر مورد هجمه سنگین تخریبی رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

تنها یک‌روز پس از افشای قرارداد ۱۸۹ میلیون تومانی خبرگزاری فارس با شهرداری تهران، این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران فیلمی مقطع و بریده شده را منتشر کرد که در آن فردی به نام «سیداحمد شمس» بدون ارائه هرگونه سندی حتی به حریم خصوصی وی نیز تجاوز کرده است.

انتشار این فیلم توسط خبرگزاری امنیتی فارس نشان می‌دهد رسانه‌های اصولگرا حتی به بدیهی‌ترین اصول اخلاقی نیز پایبند نیستند و حاضرند برای تخریب منتقدان دست به هر فعالیت غیر اخلاقی‌ای بزنند.

حالا حجت‌الاسلام «محمدعلی زم» که سابقه‌ی مدیریت طولانی فرهنگی را در کشور دارد در گفت‌وگویی اعلام کرده است که «اساسا با تندروی مخالفم نه پسرم و نه هیچ‌کس دیگر حق ندارد با تندروی انقلابی و غیر انقلابی، با حکومتی که در به سرانجام رسیدنش مرارت‌های زیادی کشیده شده، مخالفت کند.»

حجت‌الاسلام زم افزوده: «بارها برای او [روح‌الله زم] پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری‌هایم را از برخی حرف‌ها و موضع‌گیری‌های او به گوشش رساندند. جواب داده که به پدرم بگویید؛ «او فرزندی چون 'روح الله گذشته' نــدارد و من بر اساس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار می‌کنم.»

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه «شورای عالی مناطق آزاد» در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت‌های پسرش در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «من راجع به خیلی از مسائل ورود نکردم چرا که معتقدم بعضی از موضع‌گیری‌ها سبب خودگویی و دفاع از خود است و بدترین دفاع را دفاع از خود می‌دانم، هیچ‌گاه بنا نداشتم خود یا وفاداری‌ام را توضیح دهم. حقیقتا طرح این موضوع هم مرا آزرده خاطر می‌کند و فکر می‌کنم بنده یعنی شخص محمدعلی زم بعد از این همه عمل شفاف، نیازی به توضیح و اثبات خود ندارم. این‌که یک نفر منسوب به من کاری بکند و به دنبال آن در مورد من قضاوت نادرستی شود عملی به دور از انصاف، اخلاق و غیرشرعی است.»

رئیس اسبق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: «مگر هر پسری از پدرش تبعیت می‌کند؟ مگر هر پدری همه فعل و عمل فرزندش را تأیید می‌کند!! هر انسانی در نظام الهی و هستی برای خودش کارنامه و شخصیت مستقلی دارد، بنده از ابتدا گرایش به اعتدال داشته‌ام. محکوم و حمله کردن از جانب هیچ‌کسی، خط فکری و مورد تأیید من نیست. با فکر و عمل همواره اطرافیانم را به میانه‌روی دعوت کردم، البته من فرصت کافی صرف فرزندان خودم نکرده‌ام و ممکن است این نقص از من هم باشد، اما این نقص معلول یک دیدگاه و مسئولیت پذیری‌ای بود که من داشتم و همواره منافع ملی را بر مسائل زندگی شخصی ترجیح دادم. وفاداری من بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب باید ثابت شده باشد اگر این‌طور نباشد با توضیح و اعتراف من هم چیزی عوض نخواهد شد.»

حجت‌الاسلام زم در بخش‌های دیگر این گفت‌وگو به مسائلی نظیر برجام، فعالیت سازمان مناطق آزاد، وضعیت اقتصادی کشور و ... پرداخته است.
رسانه‌های ولایت معاش مدت‌هاست که «آمدنیوز» را متعلق به «روح‌الله زم» می‌دانند اما وی در گفت‌وگویی با برنامه‌ی صفحه آخر صدای آمریکا، این انتساب را به صراحت تکذیب کرد و گفت سال گذشته مدیریت این رسانه‌ را به دوستان خود واگذار کرده است.


لینک خبر:
https://t.me/Amadnews/16627

🔴 لینک کوتاه: https://wp.me/p6nXKU-482

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy