Wednesday, Mar 1, 2017

صفحه نخست » عوامل "سرقت هالیوودی" بانک پاسارگاد کارمندان حراست بودند

bankRobberyCashGun_small.jpgبی بی سی - حسین ساجدی‌نیا، فرمانده پلیس تهران، از دستگیری "سارقان مسلح" خودروی حمل پول بانک پاسارگاد تهران خبر داده است.

ه به گفته آقای ساجدی‌نیا "با نقشه قبلی و به طرز زیرکانه‌ای" انجام شده است.

به گزارش رسانه‌های ایران، عملیات پلیس برای "دستگیری سارقان" سه‌شنبه شب (۱۰ اسفند) در یکی از شهرک‌های شهرستان گیلان انجام شد. در این عملیات ماموران پلیس با تیراندازی دو نفر را زخمی کردند که یکی از آنها "همسر یکی از سارقان" گزارش شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفته است: "در بررسی‌ها برای ما مسجل شد که ۶ نفر در این سرقت دست داشتند که ۲ نفر عامل اصلی آن از کارمندان حراست بانک پاسارگاد بودند و ۴ نفر دیگر عملیات سرقت را انجام داده بودند. "

بانک پاسارگاد البته در اطلاعیه‌ای گفته است: "دو نفر یادشده هیچ‌گونه رابطه استخدامی با بانک پاسارگاد نداشته‌اند بلکه از مأمورین یک شرکت خدمات حفاظتی بوده‌اند که تحت نظر و با مجوز نیروی انتظامی فعالیت می‌کردند."

به گفته آقای ساجدی‌نیا پلیس آگاهی ۵۵۰ میلیون تومان پول‌های به سرقت رفته را کشف و ضبط کرده است. او مبلغ سرقت شده از خودروی بانک را حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

304035_160.jpg

سرقت چگونه انجام شد؟

هفته گذشته در تهران سرقتی گزارش شد که از نظر شکل اجرا بیشتر به فیلم‌های هالیوودی شبیه بود.

حوالی ساعت ۸ صبح پنجشنبه (پنجم اسفند) دو خودروی سواری پراید در بزرگراه حقانی تهران خودروی حمل پول بانک پاسارگاد را تعقیب و با پیچیدن جلوی این خودرو، آن را متوقف کردند .

ظاهرا این خودرو حامل پول‌های مستعملی بوده که برای "امحا" به سوی ساختمان بانک مرکزی در حرکت بوده است.

سارقان سپس راننده خودروی حمل پول را پیاده کردند و او را با خود بردند.

آنها دستگاه ردیاب (جی‌پی‌اس) جاسازی شده در خودرو را هم پیدا کردند و بیرون انداختند.

این افراد سپس راه یک خودروی دیگر (ال ۹۰) را بستند و با انتقال کیسه‌های پول به خودرو از محل فرار کردند.

نیروی انتظامی گفته است: "سارقان در یک نقشه هماهنگ به چهار نقطه متفاوت در ایران متواری شده بودند."

بنابر اعلام پلیس ۶ نفر در این سرقت دست داشتند که ۲ نفر طراح اصلی نقشه سرقت از کارمندان حراست بانک پاسارگاد بودند.

یکی از دستگیر شدگان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: "من از قبل می‌دانستم چه زمانی خودروی حمل پول از مقر خارج می‌شود و بر همین اساس از یک ماه قبل از وقوع سرقت برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کردم. می‌دانستم که خودرو مسلح نیست و بر همین اساس پول‌های کهنه را ربودیم چرا که می‌دانستیم این پول‌ها شماره سریال ندارد و راحت می‌توانیم خرجش کنیم."

نیروی انتظامی تهران گفته است بر اساس "تحقیقات انجام شده" این افراد از نبود "نگهبان مسلح" در خودروی حمل پول مطلع بودند و "قرار بود پنجشنبه این هفته هم سرقت دیگری را در شهر تهران انجام دهند".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy