Friday, Mar 3, 2017

صفحه نخست » وضعیت جسمانی نگران کننده عبدالفتاح سلطانی در بیش از ۲۰۰۰ روز زندانی

Abdolfatah-Soltani021.jpg

سحبانیوز: عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در زندان اوین، در حالی ششمین سال از محکومیت ده ساله خود را سپری می‌کند که اخیرا به بیماری‌های حادی ازجمله کولیت عصبی و نوسان فشارخون مبتلا شده است.

عبدالفتاح سلطانی که از تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در حبس به سر می‌برد، به دلیل سوءتغذیه و آب نامناسب در زندان اوین به شکستگی دندان و کم‌خونی مبتلا شده و همچنین بر اثر فشارهای عصبی موجود در زندان، به بیماری حاد کولیت عصبی و نوسان فشارخون دچار گشته است.

گفتنی است، از اردیبهشت ماه تاکنون به درخواست‌های خانواده جهت مرخصی جواب رد داده می‌شود. این اعمال غیرقانونی مانند منع مرخصی و منع آزادی مشروط به‌احتمال قریب‌به‌یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌گردد.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت .

مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy