Saturday, Mar 4, 2017

صفحه نخست » بزرگداشت فریبرز رئیس دانا توسط کانون نویسندگان ایران

fariborz_e_rais_daanaa.JPGمراسم بزرگداشت فریبرز رئیس دانا عضو پنجاه ساله کانون نویسندگان ایران، از سوی هئیت مدیره کانون، روز جمعه در خانه یکی از اعضا کانون نویسندگان ایران با سخنرانی ها و شعرخوانی برگزار شد ...

اخبار روز - گزارش دریافتی: مراسم بزرگداشت فریبرز رئیس دانا عضو پنجاه ساله کانون نویسندگان ایران، از سوی هئیت مدیره کانون، روز جمعه ۱۳ اسفند در ساعت ۴ بعداز ظهر، در خانه یکی از اعضا کانون آغاز شد. در ابتدای جلسه مجری برنامه رئوس برنامه مراسم را اعلام کرد.
اکبر معصوم بیگی اولین سخنران مراسم با اهدا بهترین و صمیمی ترین آرزوهای خود به دکتر فریبرز رئیس دانا‌ گفت: از میان همه نام هایی که می شود آقای رئیس دانا را به آن خطاب کرد من او را با صمیمی ترین نامش، فریبرز خطاب میکنم. معصوم بیگی ضمن بیان شخصیت چندبعدی فریبرز رئیس دانا و واگذاری صحبت در این موارد به دیگر دوستان، خود در مورد شخصیت اجتماعی و خدمات اجتماعی فریبرز رئیس دانا صحبت کرد. معصوم بیگی از فعالیت های ارزنده رئیس دانا از جمله آموزش و تربیت صدها و بلکه هزاران دانشجو، ابراز خرسندی و قدردانی نمود.
سخنران بعدی آقای ناصر زرفشان یار دیرین فریبرز بود. او از خصلتهای انسانی، وفاداری فریبرز به حمایت از فعالین سیاسی و خانواده های زندانیان و خاطره های خانواده اش از حمایتهای فریبرز در دوره ای که خودش در زندان بود سخن گفت. ناصر زرافشان قاطعیت در بیان حقایق، نقد بی عدالتی ها، دفاع از حقوق کارگران و زحمت کشان از یک سو و خوش قلبی و نازک دلی رئیس دانا نست به دوستان را از سوی دیگر، ستود.

کاظم فرج الهی روزنامه نگار و از فعالین کارگری، دیگر سخنران این مراسم بود که از نحوه و افتخار آشنایی با فریبرز رئیس دانا و از آموزه های سوسیالیستی و نیز رابطه صمیمانه او با اقشار کارگری و روزنامه نگاران سخن به میان آورد و از همکاری وی با کانونهای کارگری و روزنامه نگاری قدردانی کرد.
چهارمین سخنران یکی از اعضا هئیت مدیره کانون نویسندگان بود که در مورد فعالیت های ثمربخش و مداوم فریبرز با کانون نویسندگان صحبت کرد. او گفت علاقه مندی فریبرز برای تداوم فعالیت کانون پایدار، جدی و بسیار صمیمانه است، بطوریکه، وقتی از زندان آزاد شد قبل از مراجعه به خانواده و استراحت، به کانون مراجعه کرده و مسایل کانون را پیگیری میکرد.

بعد از سخنرانان نوبت شاعران بود. مجری برنامه شعرا را به ترتیب حروف الفبا صدا میکرد ولی از انتهای جدول الفبا شروع کردند، برای انکه اگر با الف شروع میکردند، اولین نفر شاعر جوانی به نام اسدی بود که همین امروز ساعت یک مراسم عقدش بود ولی خیلی دوست داشت در این مراسم شعرش را بخواند مجری برنامه نگران بود که او نتواند به موقع برسد.
حافظ موسوی، سیدعلی صالحی، شمس لنگرودی، رحیم رسولی، علی جباری و چند شاعر جوان دیگر در این مراسم شعر خواندند.
آقایان صالحی و لنگرودی با مقدمه کوتاه ولی بغایت صمیمانه از سالها دوستی و رفاقت خود با فریبرز صحبت کردند و از خدمات اجتماعی و تربیت دانشجویان متعدد او قدردانی نمودند.
پرجاذبه ترین شعر را آقای رسولی با دو قطعه شعر طنز گزنده و زیبا خواند و مجلس را از شروع تا پایان طنزهایش با خنده و ذوق با خود همراه ساخت.
در این قسمت مراسم بود که مجری مراسم اعلام کرد دوپیام صوتی و یک پیام کتبی به کانون رسیده است و پیام صوتی اول از آقای جواهری و پیام صوتی دوم از آقای کرد روزنامه نگار پخش گردید و پیام کتبی با امضای بهروز خلیق، بهزاد کریمی، مهدی فتاپور، مجید عبدالرحیم پور و چند نفر دیگر از شخصیتهای سیاسی بود که قرائت گردید.

وقتی نوبت به خود فریبرز رسید تحت تاثیر جو مراسم کاملا به دردهای دوره نقاهت غلبه کرده بود و مثل همیشه بسیار پرشور و با هیجان آغاز کرد. او گفت هرچند این مراسم علیرغم میل من با اصرار دوستانی چون ناصر زرفشان برگزار گردید ولی حضور در چنین مجلسی با حضور دوستانی چون شما موجب مباهات بنده هست و به خود می بالم و بسیار خوشحال و خرسندم که در خدمتتان هستم. او با بیان طنز گونه گفت من از سالها پیش شعری دارم ولی دوستان می گویند تو شاعر نیستی، ولی من آن را خواهم خواند.
پایان مراسم با گروه موسیقی آقای ناصر وحدتی فرزند مرحوم وحدتی که در سیاهکل در عملیات چریکی کشته شده بودند، بود ناصر زرافشان از همه دعوت کرد به افتخار فریبرز رئیس دانا از جای بلند شوند.
آقای ناصر وحدتی به همراه گروهش با سه ترانه محلی بسیار زیبا و شورانگیز این مجلس فاخر را به پایان بردند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy