Sunday, Mar 5, 2017

صفحه نخست » حکم عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اعلام شد

haj.JPGراديو زمانه: حجت‌الاسلام قاضی‌ عسگر، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در امور حج و زیارت اعلام کرد که مقامات عربستان سعودی به‌شکل کتبی گفته‌اند عاملان تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده به چهار سال زندان و یک‌هزار ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

قاضی‌ عسگر یکشنبه ۱۵ اسفند گفت مقامات سعودی در جریان مذاکره با هیئت ایرانی که برای گفت‌وگو درباره مراسم حج سال آینده به ریاض سفر کرده‌اند خبر محکومیت عاملان رویداد فرودگاه جده را داده‌اند.

قاضی‌ عسگر گفت: «مسئولان عربستان اعلام کردند که ما درخواست مجازات شدیدتر برای تخطی‌گران درخواست کرده بودیم اما چون قوه قضائیه عربستان تصمیم گرفته بود دیگر آن‌ها نتوانستند اقدامی انجام دهند اما چهار سال زندان، هزار ضربه شلاق و انفصال از خدمت را رسمآً و کتباً‌ اعلام کرده‌اند که اتفاق افتاده است.»

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۴ از شناسایی و بازداشت عاملان تعرض به دو نوجوان عمره‌گذار ایرانی خبر داده بود.

۲۷ اسفندماه ۱۳۹۳ هنگام خروج زائران ایرانی، مأموران فرودگاه جده به بهانه بازرسی بیشتر دو نوجوان، آن‌ها را از خانواده‌های‌شان جدا کردند و مورد اذیت و آزار جنسی قرار دادند.

انتشار خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی توسط مأموران فرودگاه جده، واکنش‌های مردم، مقام‌های حکومتی و مراجع تقلید را در ایران برانگیخت و بسیاری نسبت به ادامه سفرهای حج عمره اعتراض کردند.

کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران نیز برای پاسخگویی به وزارت خارجه ایران احضار ‌شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy