Thursday, Mar 9, 2017

صفحه نخست » العربیه: نقش سلیمانی در کشته شدن فرمانده نظامی سابق حزب‌الله چیست؟

5555987h4_small.jpgالعربیه - شبکه خبری العربیه شامگاه سه‌شنبه 7 مارس، گزارش تحقیقی ویژه‌ای درباره کشته شدن مصطفی بدر الدین فرمانده پیشین نظامی گروه حزب‌الله لبنان منتشر کرد.

این گزارش تحقیقی به راز نفرت ایران و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران از بدرالدین پرداخته است.

بنا بر این گزارش تحقیقی، در سال 2013 از حزب‌الله لبنان خواسته شد تا در سوریه در دفاع از بشار اسد رئیس نظام این کشور بجنگد. حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، از بدالدین خواست فرماندهی عملیات این حزب در سوریه را بر عهده گیرد. در همان حال، نیروهای سپاه پاسداران به فرماندهی قاسم سلیمانی، به سوریه اعزام شدند. سلیمانی اما تجربه بزرگ فرماندهی بدالدین را نادیده می‌گرفت و می‌خواست فرماندهی تمام جنگ را در دست گیرد.

بدرالدین پیاپی جان خود را در میدان‌های نبرد به خطر می‌انداخت و نیروهایش، پیروزی‌های بزرگی کسب می‌کردند. او همچنین مسئولیت شکست‌های حزب‌الله را بر عهده می‌گرفت.

اما پس از آن، بدالدین در می‌یابد که قاسم سلیمانی ترجیح می‌دهد برای حمایت از نیروهای ایرانی، شبه‌نظامیان حزب‌الله را به میدان‌های جنگ گسیل کند. از این رو با سلیمانی مخالفت می‌کند و از او می‌خواهد مسئولیت نیروهای حزب الله را برپایه شناخت و تجربه‌ای که دارد، به خودش واگذار کند.

مواضع بدالدین و تنش ایجاد شده میان او و سلیمانی، به معضلی برای حکومت تهران تبدیل شد؛ مساله‌ای که باعث شد نقشه سر به نیست کردن بدرالدین کشیده شود.

در همان حال محاکمه غیابی بدالدین در دادگاه بین‌المللی به اتهام ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان ادامه داشت.

این مسائل همه عامل فشاری بر نصرالله تشکیل می‌داد؛ در درجه اول از سوی قاسم سلیمانی که بارها خواستار برکناری بدالدین شده بود و در درجه دوم از سویی دادگاه بین‌الملل. از این رو تصمیم بر این شد تا راهی برای رها شدن از این جنگجو گرفته شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy