Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » چگونه فرودگاه کشور کوچک سنت وینسنت و گرنادین با هزینه مردم ایران افتتاح شد

45544kjh4_small.jpgفرودگاهی که با پول اهدایی احمدی‌نژاد از جیب ملت ایران به کشور کوچک سنت وینسنت و گرنادین ساخته شده، هفته گذشته افتتاح شد.

خبرآنلاین - در حالی که چهار سال از پایان فعالیت دولت دهم سپری شده، همچنان تصویر روشنی از تمام تصمیماتی که در این دوره اتخاذ شده، وجود ندارد.

طهماسب مظاهری، رییس کل مستعفی بانک مرکزی در دولت نهم، در حالی به تازگی از تصمیمات دولت وقت برای کمک بلاعوض به کشورهای جهان سخن گفته که بررسی‌ها نشان می‌دهد در این دوره اقتصاد ایران با دشواری‌های فراوانی روبرو شده و قدرت خرید مردم در کنار رشد تورم و همچنین کند شدن آهنگ رشد اقتصادی تحلیل رفته است.

اگر نام کشور سنت وینسنت و گرنادین به گوش‌تان نخورده، بهتر است با این اسم آشنا شوید چرا که ایران، در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد هدایای بزرگی به این «کشور ذره‌ای» داده است. سنت وینسنت و گرنادین‌ها، کشوری جزیره‌ای در دریای کاراییب، در ۱۷۶۳ این جزایر مستعمرهٔ بریتانیا شد، در ۱۹۶۹ خودگردانی داخلی یافت، و در ۱۹۷۹ به استقلال رسید.

Vincy_and_back_02.jpg

جمعیت این کشور کمی بیش از صد و ۱۰ هزار نفر است. این کشور هفته گذشته فرودگاهی که با پول اهدايي احمدي‌نژاد از جيب ملت ايران در درياي كاراييب ساخت را افتتاح كرد.

رییس‌جمهور پیشین ایران در آخرین سفر خود به نیویورک، ملاقاتی با نخست وزیر این کشور کرد و با حاتم بخشی از جیب ملت ایران، ۲ میلیون دلار به وی هدیه داد. این هدیه صرف ساخت فرودگاهی در سنت وینسنت گردید.

البته سابقه کمک‌های ایران به این کشور کوچک در دریای کاراییب تنها به این دیدار ختم نمی‌شود. پیش از این نیز نخست وزیر این کشور در دوره فعالیت دولت احمدی‌نژاد به ایران دعوت شده بود. او در سال ۱۳۸۸ در سفری رسمی به ایران در مصاحبه‌ای مشترک با رییس جمهور ایران حضور یافت و از وعده‌های دولت ایران برای کمک به کشورش سخن گفت.

«رالف اوراد گونسالس»، نخست وزیر سنت وینسنت و گرنادین در آن سفر از قول مساعد جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در پروژه‌ احداث فرودگاه و نیز ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان این کشور در رشته‌های مهندسی و پزشکی خبر داد. سال ۱۳۸۷ خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از کمک ۷ میلیون دلاری دولت ایران برای ساخت فرودگاه در کشور خبر داده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy