Friday, Mar 10, 2017

صفحه نخست » قاسمی: اتهامات علیه ایران تقلای اتحادیه عرب برای خروج از باتلاق است

FM_Spokesman_small.jpgشفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای تکراری مطرح شده در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب را بی اساس و مردود خواند.

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، تکرار ادعای پوچ درخصوص جزایر سه گانه در این بیانیه را مردود دانست و اظهار داشت: حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس واقعیتی انکار ناپذیر و ابدی است و اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر کذب نمی تواند خدشه ای بر آن وارد نماید.

وی همچنین در خصوص باز تکرار و باز نشر ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و اساسا نیازی به دخالت احساس نمی کند. نشانه رفتن چنین اتهامات بی ربط و بی جا به سوی ایران، صرفا گریزگاهی بی ثمر و تجربه شده برای فرافکنی مشکلات داخلی برخی کشورها و تقلایی بی حاصل برای خروج از باتلاقی است که آنان به دست خود و برای خود ایجاد کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد اتحادیه عرب بهتر است دقت نظر لازم را داشته باشد که با صرف زمان و هزینه های بی جا برای تکرار ادعاهای بی اساس، از اهداف اصلی و فلسفه وجودی تشکیل خود باز نماند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy