Saturday, Mar 11, 2017

صفحه نخست » خودداری ائمه جمعه خراسان جنوبی از اقامه نماز در اعتراض به استاندار

5g5g5g5g555_small.jpgرادیو فردا - حصن گروهی از روحانیون در اعتراض به برکنار نشدن استاندار خراسان جنوبی در حالی وارد سومین روز خود شد که ائمه جمعه از اقامه نماز خودداری کردند، و در شهرهای مختلف استان امامان جمعه موقت به اقامه نماز پرداختند.

خبرگزاری فارس روز جمعه ۲۰ اسفند، گزارش کرد که ائمه جمعه در شهر‌های مختلف خراسان جنوبی در اعتراض به عزل نشدن علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی حاضر نشدند نماز جمعه این هفته را اقامه کنند.

آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده در شهرهای مختلف این استان «امامان موقت» به جای ائمه اصلی٬ نماز جمعه را اقامه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس همچنین بر اساس برخی گفته‌ها نوشت در صورتی که استاندار خراسان جنوبی تا هفته آینده برکنار نشود٬ نماز جمعه هفته آینده در این استان تعطیل خواهد شد.

«تحصن علما و طلاب و ائمه جمعه» این استان با هدف عزل استاندار خراسان جنوبی وارد سومین روز خود شده است.

متحصنان همچنین اعلام کرده‌اند در پی «سکوت» سه هفته‌ای وزارت کشور به سخنان «هنجارشکنانه» استاندار خراسان جنوبی دست به تحصن زده‌اند.

بر اساس این گزارش در ساعات پایانی پنج‌شنبه‌شب نیز محمد حسین مقیمی، قائم مقام وزیر کشور، در جمع متحصنین حضور پیدا کرد و به سخنان سخنگوی این تحصن گوش داد.

۳۰ بهمن ماه امسال نیز گروهی از «نیرو‌های حزب‌الله» پس از تجمع در دفتر نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان خراسان جنوبی٬ شعار‌های تندی علیه استاندار این استان سر داده و خواستار برکناری وی شده بودند.

بر اساس گزارش روز ۲۸ بهمن وب‌سایت محلی «خاورستان»، علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی، سخنانی در جمع گروهی از هنرمندان داشته که با خشم محافظه‌کاران و نیرو‌های حزب‌الله در این استان مواجه شده است.

خاورستان گزارش کرد که آقای پرویزی در جمع هنرمندان گفته است «باید به حال هنر در استان گریه کرد٬ چرا که فضا، فضای خوبی نیست» و «برخی از آقایان به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند».

این وب‌سایت همچنین از جانب استاندار نقل کرده بود که این آقایان «موضوعاتی که هیچ ارتباطی به دین ندارد را ابزار می‌کنند».

او همچنین افزوده «تفکر ظالمانه‌ای در بخشی از جامعه رسوخ کرده و افراد انگشت‌شماری هستند و آنها موانع عمده خیلی از توسعه هستند».

بر پایه گزارش خاورستان، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با انتقاد از عملکرد اداره اماکن پلیس گفته است که «این اماکن کیست و چه کاره است و این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده‌اند؟»

آن ‌طور که این وب‌سایت نوشته٬ آقای پرویزی گفته که «نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است، در هیچ چیز دیگری نباید دخالت کند».

به گزارش خاورستان، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفته است که در برخی عروسی‌ها در این استان «آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند٬ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود».

به نوشته این وب‌سایت٬ استاندار همچنین گفته است که «اگر موسیقی‌های سنتی و محلی حمایت می‌شد الان موسیقی‌های زیرزمینی نداشتیم».

پس از انتشار این اظهارات و آغاز اعتراض‌ها٬ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی نقل قول منتسب به استاندار در بعضی فضاهای مجازی در مورد «رقص مختلط بین زن و مرد» را خلاف واقع دانست و آن را تکذیب کرد.

با این حال اطلاعیه استانداری و توضیحات استاندار خراسان جنوبی مانع از ادامه اعتراض‌ها و انتقاد‌ها نشد و برخی امامان جمعه شهر‌های این استان در خطبه‌های نماز جمعه انتقاد‌ها و حملات به وی را ادامه داده‌اند.

در این زمینه حسن ارمغان٬ امام جمعه موقت شهر «اسفدن» در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در ادامه این انتقاد‌ها گفته است که «تحصن و تجمع تا عزل استاندار» ادامه خواهد یافت.

امام جمعه موقت بیرجند هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفته که «آقای استاندار مطالب صحیح و غلط در هم تنیده گفته‌اند و علما نیز حساسیت نشان دادند و ما انتظار داشتیم که ایشان عذرخواهی کنند».

مهدی غلامی امام جمعه موقت فردوس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفته است که «مهم‌ترین علت این تحصن عدم توجه استاندار به نصایح بزرگان وعلماست آقای استاندار در صدد تغییر تفکر مردم استان است».

آقای غلامی افزوده که «جای این استاندار با این تفکرات طاغوتی در استان انقلابی نیست این استاندار باید برود در جایی که با تفکراتش آزاد باشند. ما همچنان ایستاده و مقاومت خواهیم کرد».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy