Saturday, Mar 11, 2017

صفحه نخست » هنگامه شهیدی عضو حزب اعتماد ملی توسط مأموران امنیتی بازداشت شد

hengameShahidi_khatami_small.jpg

هنگامه شهیدی عضو حزب اعتماد ملی نیمه شب پنج‌شنبه نوزده اسفندماه ۱۳۹۵ در مشهد بازداشت شد.

به گزارش «آمدنیوز»، خانم شهیدی که در منزل اقوام خود بوده، به توصیه پزشکان برای بهبود بیماری قلبی و فیبرومیلاژیا از فضای مجازی فاصله گرفته و در حال استراحت بوده است.

گفته شده این بازداشت با «روایت بی‌پرده» خانم شهیدی از دوران زندان خود بی ارتباط نبوده است. مأموران امنیتی پس از انتشار این دل‌نوشته، پرونده‌ای را برای هنگامه شهیدی تشکیل دادند تا در زمان مقتضی وی را بازداشت کنند.

او پیش‌تر نیز با فشار سازمان اطلاعات سپاه به دانشگاه آزاد اسلامی ورامین، از استادی این دانشگاه اخراج شده بود.

هنگامه شهیدی در آن متن که «سحام نیوز» آن را منتشر کرد، از فشارهای مأموران امنیتی و تهدید «دکتر ۲۴۰» به «تجاوز» در زمان بازداشت خود پرده برداشت و نوشت: «تنم یخ می‌زند از یادآوری سرمای سلول‌های سرد و یخی٢۴٠، دستم درد می‌گیرد از یادآوری مشت کوبیدن‌هایم بر در و دیوار ٢۴٠ و حنجره‌ام پاره می‌شود از فریادهایم بر سر بازجویی به نام دکتر ٢۴٠، منت گذاشته بود دکتر ٢۴٠ بر سر من که اگر در این سلول دو در یک در بسته که کسی غیر من و او آنجا نیست، به من تجاوز نمی‌کند از کرامت انسانی‌اش است و در حیطه اختیارش.»

خانم شهیدی یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که در حوادث پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ بازداشت و پس از زندان به بیماری‌های مختلف قلبی و مفصلی مبتلا شده است.

ساعتی قبل ناهید کرمانشاهی مادر خانم شهیدی طی گفت‌وگویی اعلام کرد که خانم شهیدی طی دو روز بازداشت تماسی با منزل خود نداشته است.

مشخص نیست کدام نهاد امنیتی خانم شهیدی را بازداشت کرده، اما گفته شده بازداشت‌های اخیر فعالان سیاسی و مدنی، طرح مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است که به طور خاص زیر نظر قوه قضاییه و دادستانی تهران انجام می‌شود.

روز ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۵، «آمدنیوز» از لیست هفتاد نفره بازداشت‌ها که توسط «سازمان اطلاعات سپاه» تهیه شده خبر داد و نوشت که «هنگامه شهیدی» نیز در این لیست برای بازداشت پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ قرار دارد.

9246611699.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy