Saturday, Mar 11, 2017

صفحه نخست » آیت‌الله العظمی دستغیب: از رییس‌جمهور مطالبه وعده رفع حصر کنید، آقای روحانی شما به مردم قول دادید، لااقل رفت و آمدی می‌‌کردید

585526668_small.jpgکلمه - آیت‌الله العظمی سید‌علی‌محمد دستغیب به اصلاح‌طلبان توصیه کرده که در نامه‌ای به آقای حسن روحانی از وی مطالبه وعده رفع حصر داشته باشند. وی پیشنهاد داده که نمایندگانی نزد مراجع رفته و این مطالبه را پیگیری کنند. این مرجع شجاع و حق‌طلب همچنین با تاکید بر این خواسته که برای مردم روشن شود چرا میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصرند، خطاب به رییس‌جمهور گفته است: شما قول دادید و مردم انتظار داشتند بیش از این‌ها دفاع کنید. قطعاً مردم خوشحال می‌‌شدند اگر می‌‌دیدند شما قدمی بر می‌‌دارید.

به گزارش کلمه، آیت‌الله العظمی دستغیب، مرجع آزاده مقیم شیراز در دیدار با جمعی از اصلاح‌طلبان استان فارس با بیان این نکته که کسانی که به آقای روحانی رأی داده‌اند، خواسته‌ها، انتظارات و البته انتقاداتی هم از نظام داشته‌اند، تاکید کرده که رییس‌جمهور باید به قول‌هایی که داده است عمل کند.

آقای روحانی شما قول دادید و مردم انتظار داشتند

ایشان در ادامه گفته است: یکی دیگر از انتظاراتی که مردم از ایشان داشتند و بنده هم در نامه‌هایی برایشان نوشتم، این بود که باید برای مردم روشن کند چرا آقای موسوی در حصر است؟ این سید مؤمن، مخلص، امانتدار، صادق، نمازخوان که سعی کرد مقلد واقعی امام خمینی باشد و امام هم تا آخر عمر او را دوست داشت و همچنین آقای کروبی شخصی که سابقه مبارزات او قبل از انقلاب و خدمات او پس از انقلاب بر همگان روشن است و از یاران و همراهان امام خمینی و معتمد ایشان بودند، چرا این بزرگواران باید در حصر باشند، در حالی که شما قول دادید و مردم انتظار داشتند بیش از این‌ها دفاع کنید. لااقل رفت و آمدی می‌‌کردید! قطعاً مردم خوشحال می‌‌شدند اگر می‌‌دیدند شما قدمی بر می‌‌دارید.

آیت‌الله دستغیب ضمن تاکید بر اینکه اینکه رییس‌جمهور کارهای خوبی به نفع ملت انجام داده، امّا انتظارات از وی پا برجاست، خاطرنشان کرد: هنوز هم دیر نشده است و در این دو سه ماه باقی‌مانده، می‌‌شود کارهایی کرد. این‌‌ها مطابق قانون اساسی است که همه، از کسی که می‌‌خواهد رئیس جمهور شود، انتظار دارند بیش از این‌ها به آن عمل کند.

وی همچنین به اصلاح‌طلبان توصیه کرده است: آقایان اصلاح‌طلب‌ها نامه‌ای به آقای رئیس جمهور بدهند و به عنوان نمایندگان اصلاح‌طلبان، وعده شکسته شدن حصر را از ایشان مطالبه کنند همچنین نمایندگانی نزد مراجع بفرستند و این درخواست را نزد ایشان مطرح کنند. لازم نیست در خیابان‌ها راهپیمایی کنید.

اگر آقای خاتمی خلافی کرده بود در بوق و کرنا می کردند

این مرجع تقلید شیعیان، با یادآوری این نکته که حمایت سیدمحمد خاتمی و مرحوم هاشمی رفسنجانی از حسن روحانی در سال ۹۲ تاثیر به‌سزایی در رای آوردن وی داشته است، گفت: آقای خاتمی شخصیتی است که ما امانتداری و راستگویی را در او دیدیم. بارها گفته‌ام اگر ایشان خلافی در دوران ریاست جمهوری انجام داده بود، در بوق و کرنا می‌‌کردند. نسبت به جان و مال و آبروی مردم امانتدار بود. بنده یاد ندارم ایشان آبروی کسی را برده باشد. اگر خطایی از کسی می‌‌دید، آن را وسیله‌ی امتیاز گرفتن برای خود نمی‌کرد. این امانتداری برای هر کسی که می‌‌خواهد جلودار باشد و کاری دست بگیرد، لازم است. از جهت صدق در گفتار هم بنده ندیدم کسی دروغی از ایشان نقل کرده باشد. به خاطر همین صداقت و امانتداری، مردم و مخصوصاً جوان‌های صادق و با اخلاص دوستش می‌‌دارند. این محبّت و دوستی مردم، برای دنیا و آخرت ایشان خوب است. یقیناً مورد عنایت خدای تعالی است و در عالم برزخ و قیامت سرمایه مهمی دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy