Sunday, Mar 12, 2017

صفحه نخست » سايت رجانيوز وابسته به حزب الله: اكران فروشنده اصغر فرهادى در اسراييل

the_salesman_in_israel.JPGرجانيوز به نقل از خبرگزارى دانشجو: سایت اسرائیلی «lev» برای پیش فروش فیلم سینمایی «فروشنده» در سینماهای رژیم صهونیستی فراخوان داده است.

خبرگزاری دانشجو: بر اساس فراخوان سایت اسرائیلی «lev» فیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی از روز ۲۶ اسفند برای اکران در فلسطین اشغالی پیش فروش خود را آغاز خواهد کرد.

این اولین بار است که فیلمی از جمهوری اسلامی ایران در اسرائیل اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «فروشده» در اسکار سال ۲۰۱۷ توانست جایزه بهترین فیلم خارجی را ازآن خود کند، جایزه ای که به گفته اعضای آکادمی اسکار و برگزار کنندگان آن یکی از سیاسی ترین جایزه های اسکار برای اعلام مخالفت با سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا است.

پیش از این نیز فیلم فروشنده یک اکران عمومی در یکی از میادین لندن را تجربه کرده است. پس از اعلام سیاست های نژادپرستانه ترامپ علیه کشورهای مسلمان موجی از اعتراضات در دنیا آغاز شد که در ادامه آن فیلم اصغر فرهادی دستمایه ای برای این اعتراضات قرار گرفت. بسیاری از رسانه های خارجی و داخلی معتقدند همین امر موجب شد که اصغر فرهادی بتواند جایزه بهترین فیلم را برنده شود.

نکته جالب این است که این فیلم یک بار وسیله ای برای اعتراض علیه سیاست های نژاد پرستانه شده و حالا در اختیار یک رژیم کودک کش قرار گرفته که سال ها است با غصب اموال و املاک مردم مظلوم فلسطین سعی دارد به خود مشروعیت ببخشد. رژیمی که نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان از سوی هر فرد آزادی خواهی مورد نفرت است.

اسی نیک نژاد یکی از اعضای آکادمی اسکار نیز در برنامه هفت گفته بود، همه ما تصور می کردیم رقابت بین دو فیلم سوئدی و آلمانی باشد اما یک انتخاب سیاسی صورت گرفت.

گفتنی است سرمایه گذار این فیلم یک شاهزاده قطری و پخش کننده بین المللی آن نیز سایت آمازون است. این ترکیب به اندازه کافی پرحاشیه و معنا دار هست که بتواند پاسخ اتفاق عجیب اکران اسرائیلی این فیلم را روشن کند!

علاوه بر آن داستان این فیلم و تصویری که از ایران منعکس می کند نیز احتمالا باب میل مسئولان فرهنگی رژیم صهیونیستی قرار گفته است.

باید دید در ادامه مسئولان داخلی کشور با این موضوع چگونه برخورد خواهند کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy