Friday, Mar 24, 2017

صفحه نخست » طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا

senate-small01.jpgدویچه وله، گروهی از سناتورهای آمریکا طرحی در زمینه تشدید تحریم‌ها علیه ایران تهیه کرده‌اند که بازتابگر سیاست ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران است. تحریم‌های جدید ناظر بر فعالیت‌های موشکی و سایر فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران است.

خبرگزاری رویترز در گزارش روز پنجشنبه (۲۳ مارس/۳ فروردین) خود از واشنگتن از طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر می‌دهد. این طرح به طور مشترک توسط سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات تهیه شده است.

گفته می‌شود که ۷ سناتور دموکرات و ۷ سناتور جمهوری‌خواه در تهیه این طرح مشارکت داشته‌اند. احتمال اینکه این طرح پس از ارائه به مجلس نمایندگان آمریکا بدل به قانون شود، بسیار زیاد است.

تحریم سپاه

طرح مشترک سناتورهای آمریکا تحریم‌های ایران را افزایش خواهد داد. بر اساس این طرح هر فردی که با برنامه موشک‌های بالستیک ایران در ارتباط باشد، مشمول این تحریم‌ها می‌شود. از آن گذشته، تحریم‌ها شامل سپاه پاسداران نیز می‌شود. بر اساس این طرح هر فردی که به نوعی از تروریسم بین‌المللی حمایت و پشتیبانی کند، مجازات خواهد شد.

از آن گذشته، هر فرد یا شرکتی که قانون سازمان ملل در مورد منع صدور جنگ افزار به ایران را نقض کند، توسط دولت آمریکا مجازات می‌شود.

اعتراض ایران

ترامپ پیش از این نیز تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده بود. تمدید و تشدید تحریم‌ها توسط دولت ترامپ با اعتراض دولت جمهوری اسلامی روبه‌رو شده است. ایران تمدید تحریم‌ها را خلاف تصمیمات مربوط به توافق هسته‌ای می‌داند.

حال آنکه سناتور دموکرات، رابرت منندز که از جمله افرادی است که در تهیه این طرح نقش داشته به خبرنگار رویترز گفته است طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران ربطی به توافقنامه هسته‌ای ندارد.

سیاست ترامپ در قبال ایران

گرچه به نظر می‌رسد که طرح یاد شده از حمایت گسترده سناتورهای جمهوری‌خواه برخوردار باشد، اما برای آنکه به قانون بدل شود، نیازمند همراهی سناتورهای دموکرات است. از آن گذشته، این طرح حتی در صورت تصویب در سنا، می‌باید به تصویب کنگره برسد و توسط ترامپ نیز تایید و امضا شود.

ترامپ آشکارا گفته است که خواستار پیشبرد سیاست قاطع‌تری در قبال ایران است. از آن گذشته، سخنگوی سناتور جمهوریخواه، باب کروکر گفته است که این سناتور در ارتباط با طرح تشدید تحریم‌ها با دولت ترامپ مشورت کرده است.

در ماه فوریه، ترامپ در رابطه با آزمایش موشکی ایران، تحریم‌های جدیدی علیه ۲۵ فرد و موسسه ایرانی وضع کرد. در همان هنگام دولت ترامپ گفته بود که وضع تحریم‌های جدید صرفا گام نخست در برخورد با جمهوری اسلامی ایران است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy