Tuesday, Mar 28, 2017

صفحه نخست » دادگاه حکم پنج‌ سال زندان یک نوکیش مسیحی را «تائید کرد»


Ebrahim_Firouzi.jpgرادیو فردا ـ حکم ابراهیم فیروزی، یک نوکیش مسیحی در ایران، که به پنج سال زندان محکوم شده، در دادگاه تجدید نظر «تائید شده‌است». دادگاه انقلاب آقای فیروزی را به «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» محکوم کرده، اما مدافعان حقوق بشر می‌گویند، او تنها به خاطر عقایدش در زندان است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه، ابراهیم فیروزی را در فروردین ۱۳۹۴ به اتهام «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به پنج سال زندان تعزیری محکوم کرد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران به نقل از «نزدیکان» ابراهیم فیروزی می‌گوید، او در تمام مراحل دادرسی، تشکیل گروه و یا برهم‌زدن امنیت کشور را رد کرده‌است و در عین‌حال بخشی از مستندات ارائه‌شده در دادگاه، همان مدارکی بوده که پیشتر نیز علیه این شهروند ارائه و او به خاطر آن‌ها در سال‌های گذاشته محکوم شده بود.

از زمان صدور حکم آقای فیروزی در سال گذشته او در زندان رجایی‌شهر به‌سر می‌برد. اکنون منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸، وابسته به شورای کلیساهای همگام در لندن، به رادیو فردا می‌گوید این حکم در نهایت تائید شده و این نوکیش مسیحی باید سال‌های آینده را در زندان بگذراند.

وب‌سایت «محبت‌نیوز» که اخبار شهروندان مسیحی ایران را پی‌گیری می‌کند، می‌گوید حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر «۲۵ دی‌ماه سال گذشته» صادر شده‌است.

بنا بر گزارش‌ها از ایران، ابراهیم فیروزی پیش از این نیز بازداشت و محاکمه شده‌است. «محبت‌نیوز» می‌گوید در سال ۱۳۹۲، دادگاه انقلاب رباط‌کریم او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی بشارتی مسیحیت»، «ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین و شبکه های ضد انقلاب خارجی» به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان سرباز محکوم کرده بود.

طی سال‌های گذشته بارها خبرهایی در مورد بازداشت و محاکمه نوکیشان مسیحی در ایران منتشر شده‌است. در آذرماه ۱۳۹۵، چندین سازمان حقوق بشری ​با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواسته بودند تا تلاش کند «آزار و اذیت» نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ یابد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy