Wednesday, Mar 29, 2017

صفحه نخست » "تحریم‌های جمهوری اسلامی علیه شرکت‌های آمریکایی، بهانه مصادره اموال گروهی از دو تابعیتی‌ها"

g119000004_small.jpgخبرگزاری ایرانشهر به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد طرح تحریم 15 شرکت آمریکایی که از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام شده است با هدف مصادره اموال گروه قابل توجهی از ایرانیان دو تابعیتی در ایران، طراحی و اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرانشهر، بر این اساس طرح تحریم وزارت خارجه جمهوری اسلامی هرگونه مراوده با 15 شرکت و نهاد آمریکایی ذکر شده در این فهرست ممنوع بوده و اموال آنها در حوزه صلاحیتی جمهوری اسلامی ایران مشمول توقیف خواهد بود. همچنین رژیم اسلامی و ساختار دولتی در ایران از صدور روادید ورود به ایران برای آن دسته از اشخاصی که دارای سمت یا مسئولیتی در این شرکت‌ها بوده یا به نوعی با آنها در ارتباط هستند منع شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی همچنان خود را به آنچه «رصد فعالیت شرکت‌ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی و نقش آنها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، پشتیبانی از تروریسم، مشارکت در سرکوب مردم منطقه و به ویژه نقش آنها در بی ثبات سازی منطقه» دانسته ملزم خوانده و تاکید کرده است در صورت لزوم نام‌های بیشتری را به فهرست افراد و نهادهای تحت تحریم جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.
اکثر موسسات موجود در لیست تحریم‌های جمهوری اسلامی نهادها و شرکت‌های تولید کننده اسلحه هستند که تا پیش از این نیز امکان هیچگونه همکاری با ایران برای این موسسات وجود نداشت. اما در این میان نام یک موسسه معتبر املاک و مستغلات نیز وجود دارد. موسسه بزرگ خريد و فروش املاك Re/Max كه شعبات آن در سراسر امريكا و كانادا فعالیت دارد و به گفته بیانیه وزارتخارجه در ساخت شهرک‌های یهودی نشین در مناطق مورد مناقشه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نقش داشته است.
اسنادی که در اختیار خبرگزاری ایرانشهر قرار گرفته نشان می‌دهد شرکت ساختمانی Re/Max مدیران، کارمندان و نمایندگان ایرانی تبار متعددی دارد که به واسطه تحریم فوق دارایی و آموال آنها در حوزه صلاحیتی رژیم اسلامی در خطر مصادره قرار می‌گیرد.
ایرانشهر اگرچه توانسته است به لیستی بلند از این گروه از ایرانی تباران دست یابد که هدف فشار جمهوری اسلامی قرار دارند، بنا به دلایل امنیتی و اخلاقی از اعلام آن معذور است.
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy