Thursday, Mar 30, 2017

صفحه نخست » تظاهرات یهودیان افراطی علیه سربازی اجباری در اسرائیل

Israel.jpgیهودیان ارتدوکس اسرائیلی که دارای گرایش‌های افراطی هستند علیه اجبار سربازی برای آنها در ارتش اسرائیل تظاهرات کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، ارتدوکس‌های یهودی علیه آنچه سربازی اجباری برای یهودیان ارتدوکس (تندرو) در ارتش اسرائیل نامیدند تظاهرات کردند.

در پی بازداشت فرزند یک خاخام یهودی به دلیل عدم انجام امور پذیرش برای گذراندن دوره سربازی اجباری در ارتش اسرائیل چندین تظاهرات اعتراض‌آمیز نسبت به قانون سربازی اجباری برای یهودیان ارتدوکس (یهودیان تندرو ) در اسرائیل برگزار شد.

ارتدوکس‌های یهودی می‌گویند که آنها از طریق انجام پژوهش‌های دینی و زنده نگه داشتن عبادت‌های یهودی به اسرائیل خدمت می‌کنند و نباید برای رفتن به سربازی اجبار شوند.

این جریان که تندروترین یهودیان اسرائیل را شامل می‌شود اذعان دارد که سربازی اجباری سبک زندگی دینی آنها را به خطر می‌اندازد.

تظاهرات یهودیان افراطی علیه سربازی اجباری در اسرائیل

البته ارتش اسرائیل برای آن دسته از یهودیانی که گرایش‌های ارتدوکسی خود را به مراکز پذیرش سربازی اعلام کنند کسری و تسهیلات دیگری در نظر می‌گیرد و افرادی که به هر دلیلی به مراکز پذیرش مراجعه نکنند را بازداشت می‌کند.

اسرائیل در ابتدا آن دسته از افراد فعال در زمینه بازسازی مدارس یهودی که به گفته آنان در جریان هولوکاست تخریب شده بودند، را از انجام دوره اجباری سربازی معاف می‌کرد.

این تعداد افراد در ابتدا چند صد نفر بیشتر نبودند اما طی سال‌های گذشته بر تعداد ارتدوکس‌ها افزوده شده است.

کسری‌ها و تسهیلاتی که اسرائیل برای یهودیان افراطی در نظر می‌گیرد خشم جریان سکولار اسرائیل را برانگیخته است زیرا فرزندان افراد وابسته به این جریان پس از اتمام دوره دبیرستان مجبور به گذراندن دوره سربازی در ارتش اسرائیل هستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy