Saturday, Apr 1, 2017

صفحه نخست » واکنش محسن هاشمی به انتقادهای تند شهردار تهران

mohsen_e_hashemi.JPGدويچه وله فارسى: مدیر عامل پیشین متروی تهران می‌گوید سخنان منسوب به او که با انتقاد تند قالیباف روبرو شده "اساسا وجود نداشته" است. محسن هاشمی از داوطلبان نامزدی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران است.

محسن هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای خطاب به شهردار تهران ضمن گلایه از کنایه‌ها و انتقادهای تند او نوشت: «به صورت کلی اینگونه تقابل‌ها و دوقطبی‌ها را نیز چه از جانب شما و چه از جانب هر فرد دیگری به زیان جامعه می‌دانم.»
محمد باقر قالیباف به تازگی در یک سخنرانی و بدون نام بردن از محسن هاشمی، که ۱۳ سال مدیرعامل شرکت متروی تهران بوده‌، او را متهم به نادیده گرفتن پیشرفت‌های این پروژه در دوران شهرداری خود کرد. پاسخ به این انتقادها در قالب یک نامه سرگشاده، شب گذشته، ۱۱ فروردین در برخی از خبرگزاری‌های ایران انتشار یافت.
فرزند ارشد رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نامه نوشت: «پروژه مترو تهران، یکی از دستاوردهای قابل افتخار جمهوری اسلامی است که آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در اوج دفاع مقدس و سخت‌ترین شرایط کشور آن را فعال کردند و سپس در طول ۳۰ سال گذشته و در دولت‌های مختلف پیشرفت داشته است.»

به گفته‌ی هاشمی از سال ۱۳۸۰ که مسئولیت پروژه مترو از دولت به شهرداری واگذار شد سه نفر شهردار تهران بوده‌اند و طبیعی است که در دوره ۱۲ ساله حضور قالیباف در این مقام، پیشرفت‌های بیشتری حاصل شده باشد. او خاطر نشان کرد که این پیشرفت‌ها نباید باعث نادیده گرفته شدن نقش دیگر شهرداران و دولت‌ها در این پروژه شود.
شهردار تهران، نهم فروردین ماه با کنایه به محسن هاشمی گفته بود کسانی که ادعاهایی نظیر تخریب شهر تهران در یک دهه گذشته را عنوان می‌کنند "تنها به فکر مطرح کردن خود هستند". او افزود: «کسانی این سخنان را مطرح می‌کنند که خودشان بیشتر از ما در این شهر فرصت داشتند اما اقداماتی انجام نداده‌اند.»
قالیباف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که پنج سال از دوران ریاست هاشمی در شرکت مترو در دوره شهرداری او بوده و پیشرفت کار در این پنج سال قابل قیاس با هشت سال قبل آن نیست.
مدیرعامل پیشین شرکت مترو در پاسخ خاطر نشان کرده که زیرساخت‌های توسعه پایدار مترو به شکلی بنیان گذاشته شد که این روند با برطرف کردن موانع ریشه‌‌ای توسعه مترو "در پنج سال سپری شده پس از جدایی اینجانب نیز ادامه یابد".
بنابر گزارش‌ها قالیباف همچنین گفته است: «ما بدون ایراد نیستیم اما قطعا اشکالات ما از آن عزیزان کمتر است و خروجی ما بیشتر بوده و از خداوند متعال می‌خواهیم به ما کمک کند. نباید چون بلد نیستیم کاری را انجام دهیم غرغر کنیم. حسادت گاهی اوقات باعث می‌شود حرف‌هایی زده شود که اصلا درست نیست؛ کینه و حسد برای هیچ جامعه‌ای بخصوص جامعه اسلامی مناسب نیست.»
رقابت بر سر مسند شهرداری پایتخت
مدیرعامل پیشین مترو در نامه‌ی خود به شهردار تهران با بیان این که اقدام‌هایی که در دوران مختلف، از جمله دوره قالیباف برای گسترش مترو انجام شده "قابل تقدیر" است می‌نویسد: «اظهاراتی از سوی اینجانب که سخنان شما پاسخ به آن تلقی می‌شود اساسا وجود نداشته است.»

ظاهرا انتقادهای تند قالیباف بی‌ارتباط با ثبت‌نام محسن هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران نیست. او یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مورد حمایت اصلاح‌طلبان برای نشستن بر مسند شهرداری تهران محسوب می‌شود.
محسن هاشمی رفسنجانی در آغاز چهارمین دوره شورای شهر تهران نیز با پشتیبانی اصلاح‌طلبان وارد رقابت با شهردار پایتخت شد اما با اختلاف یک رأی از قالیباف شکست خورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy