Monday, Apr 3, 2017

صفحه نخست » انفجار بمب در دو ایستگاه مترو سن پترزبورگ روسیه چند کشته بر جای گذاشت

Bomb_Russia.jpgرادیو زمانه ـ در دو ایستگاه مترو شهر سن پترزبورگ روسیه دو انفجار صورت گرفت. دست‌کم ۱۰ نفر در این انفجارها کشته شدند. دادستان کل روسیه این انفجارها را یک عملیات تروریستی خواند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که بعد از ظهر دوشنبه ۳ آوریل / ۱۴ فروردین انفجارهای پیاپی در دو ایستگاه مترو «سنایا پلوشچاد» و «تکنولوگیچنسکی» شهر سن پترزبورگ روسیه رخ داده است. ایستگاه «سنایا پلوشچاد» در مرکز سن پترزبورگ واقع است و در طول روز جمعیت زیادی از آن رفت‌وآمد می‌کنند.

بنا به این گزارش شاهدان عینی از کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی شدن ۵۰ نفر خبر داده‌اند. مقامات امنیتی نیز دقایقی بعد شمار موقت کشته‌شدگان را تأیید کردند.

مأموران امنیتی در ایستگاه مترو «سنایا پلوشچاد» سومین بمب کارگذاری‌شده را کشف و خنثی کردند.

در تصاویری که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند دود سنگین پس از انفجارها به چشم می‌خورد.

رسانه‌های روسیه به‌نقل از منابع امنیتی نوشته‌اند که چندین دوربین مداربسته از مظنونان احتمالی انفجارهای مترو سن پترزبورگ فیلمبرداری کرده‌اند.

این انفجارها در حالی رخ داده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای یک دیدار رسمی با الکساندر لوکاچنکو، رئیس جمهوری بلاروس به سن پترزبورگ رفته است. به‌هنگام انفجارها پوتین در حومه استرلا، شهرک واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی سن پترزبورگ، به‌سر می‌برد.

پوتین در پیامی همدردی خود را با خانواده قربانیان این انفجارها اعلام کرد و گفت هنوز علت این رویداد روشن نیست. با این حال دقایقی بعد دادستان کل روسیه این انفجارها را یک عملیات تروریستی دانست.

در پی این انفجارها مقام‌های روسی هفت ایستگاه‌ مترو در سن پترزبورگ را به دلایل امنیتی بستند. تدابیر امنیتی در فرودگاه سن پترزبورگ نیز تشدید شد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همبستگی خود با روسیه را اعلام کرد و گفت وزیران خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا وقایع سن پترزبورگ را دنبال می‌کنند.

دولت آلمان نیز مراتب همدردی خود را با خانواده قربانیان اعلام کرد.

پیش از این، ایستگاه‌های مترو روسیه پنج بار هدف حملات تروریستی قرار گرفته بودند. در سال ۲۰۱۰ حملات انتحاری دو زن به یک ایستگاه مترو مسکو ۳۸ کشته بر جای گذاشت. اغلب این حملات توسط اسلامگرایان تندرو چچن صورت گرفته است. در سن پترزبورگ تا کنون حمله تروریستی رخ نداده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy