Tuesday, Apr 4, 2017

صفحه نخست » نیلو معتمد سردبیر نشریه «غذا و شراب» در آمریکا با ۱۳ میلیون خواننده

j0nnhhgj54_small.jpgصدای آمریکا - نیلو (نیلوفر) معتمد، سردبیر نشریه فود اند واین یا غذا و شراب از انتشارات تایم است، و وظیفه سردبیری و نظارت بر محتوای یکی از تأثیرگذارترین برندهای رسانه ای در دنیای آشپزی بر عهده دارد.

نشریه چاپی، اینترنتی، ویدیو، کتاب ها و کلوب ها و خبرنامه های فود اند واین، و سری برنامه های «فود اند واین» کلاسیک در شهر اسپن کلرادو، بیش از ۱۳میلیون مخاطب دارد.

خانم نیلو معتمد مدیریت شعبه های زنجیره ای و شرکای این مارک - از جمله «بهترین سرآشپز جدید» و وبسایت FWx - را هم عهده دار است.

نیلو معتمد چهره سرشناس بین المللی در زمینه غذا، سفر و سبک زندگی است و بارها میهمان شبکه های تلویزیونی سراسری آمریکا از جمله ان بی سی و سی ان ان بوده است.

او میزبان برنامه های تلویزیونی متعددی از جمله برنامه بررسی بهترین رستوران ها با عنوان «رزرو جا ضروری است» و «جاسوسان مسافرتی» در شبکه سفر یا Travel Channel هم بوده است.
نیلو معتمد قبل از پیوستن به نشریه فود اند واین، اولین «مدیر ایده ها» در هتل های زنجیره ای کنراد بود؛ و علاوه بر آن که در ۲۲ هتل این مجموعه در سراسر جهان، تجربه پذیرایی تازه ای به مهمانان عرضه کرد، وبسایت stayinspired.com را هم راه اندازی کرد.

او پیشتر سردبیر نشریه آشپزی اپیکور (Epicurious) وابسته به مجله مسافرت های تجملی به نام کنده نست (Condé Nast) بود. در دوران سردبیری نیلو معتمد، نشریه اینترنتی اپیکور شاهد رشد بی سابقه و رکوردی در بازدیدهای اینترنتی بود.

niloomotamed2.jpg

فرصتی برای معرفی فرهنگ ایران

نیلو معتمد در گفت و گو با صدای آمریکا می گوید: من سردبیر جدید فود اند واین هستم ، مجله غذا و شراب. کارم را از یک سال پیش شروع کردم. همینطور که داشتیم دنبال سوژه برای شماره های فصل بهار مجله مان می گشتم به ذهنم رسید حالا که سکان این نشریه فوق العاده ای - که در سرتاسر آمریکا خواننده های فراوونی دارد - در دست من است، یک فرصت استثنایی دارم تا آشپزی از فرهنگی را معرفی کنم که بهش می بالم.

وی افزود: الان خاورمیانه از لحاظ سیاسی در کانون توجه جهانی است. و اینجا در مجله می توانم وجه مثبتی از ایران را به نمایش بگذارم که مردم معمولاً نمی بینند.

نیلو پیش از اپیکور، مدیر و گزارشگر ارشد بخش ویژه در مجله سفر و اوقات فراغت بود، و گزارش ها و بخش های ویژه مجله - هتل ها، خرید، فرهنگ، طراحی، و گرایش های جدید در دنیای سفرهای لوکس - را به خوبی مدیریت می کرد؛ بخش رستوران های مجله را پوشش می داد. شماره ویژه سالانه «غذا و سفر» این نشریه را هم او راه اندازی و مدیریت کرد.

niloomotamed1.jpg

«سفر و اوقات فراغت» تحت نظارت نیلو معتمد برنده و نامزد ۸ جایزه روزنامه نگاری «جیمز برد» شد. او با همکاری سی ان ان برنامه ویژه «مثل اهل محل غذا بخورید» را راه اندازی کرد که در دنیای خوراک، چاپی، دیجیتال، پخش تلویزیونی و روی شبکه های اجتماعی در دسترس علاقمندان قرار داشت.

خانم معتمد در گفت و گو با صدای آمریکا از شغل خودش راضی است و می گوید: فکر می کنم بهترین شغل دنیا را دارم. به دست گرفتن سکان کشتی ای که جایگاه تلاقی غذا، سفر و تجملات است، برای من مثل یک رویا می ماند.

وی به علاقه اش به غذا نیز اینطور اشاره می کند: از همان بچگی متوجه شدم که شور و شوق زیادی برای غذا و سفر دارم، به چند زبان صحبت می کنم، و در کشورهای مختلفی زندگی کرده ام - که آن هم در شغل من مؤثر بود. ولی مهمتر از همه درک عمیق از خوراکی ها رو مدیون مادرم مهین، فامیل، و پیشینه ام به عنوان یک ایرانی هستم.

ابر زن های ایرانی

نیلو معتمد با تمجید از زنان ایرانی می افزاید: زنهای ایرانی ابر زن هستند؛ این یک واقعیت است. همیشه تحت تأثیر مادرم، خاله ها و عمه ها، و دخترهای فامیل هستم. از این که می بینم این همه خودشان را متعهد می دانند که در هر کاری بهترین را ارائه کنند، واقعا مخم سوت می کشد.

سردبیر نشریه فود اند واین یا غذا و شراب با تمجید از فرهنگ ایرانی، می گوید: ایرانی بودن یعنی بالاتر از حد انتظار کار کردن. مهمان نوازی بیش از حد، تهیه عالی ترین ها، و خوشمزه ترین ها؛ ما اینها را وظیفه مان می دانیم. و به خوبی از عهده انجام برترین ها بر میاییم.

نیلو معتمد مرتب به عنوان میزبان و سخنران در برنامه ها و جشنواره های غذا در سراسر جهان شرکت دارد. وی از سال قبل، در پنل منطقه ای «جایزه بنیاد جیمز برد برای رستوران ها و سرآشپزان» عضویت دارد.

خانم معتمد در ادامه درباره حضور زنان در رسانه های آمریکایی می گوید: در زمینه سردبیری، مشاغل زیادی در رسانه های آمریکایی پیدا نمی شود. به راحتی نمی شود همچین شغلی پیدا کرد. من سخت تلاش کردم تا توانستم این کار را به دست بیاورم. می خواستم بتوانم داستانم را به بهترین شکل با دیگران در میان بگذارم.

وی درباره موفقیت خود می گوید: این که تلاش کنید، خودتان را جای دیگران بگذارید، و کاری کنین که آنها تا حد ممکن احساس راحتی کنند، این یک ویژگی ایرانی است و دقیقا مناسب حال من بود. فکر می کنم خستگی ناپذیر بودن هم به این هدف کمک می کند. هیچوقت به این فکر نکردم که خب، الآن ساعت پنج است و باید کارم را تعطیل کنم و به خانه بروم. همیشه فکر می کردم وظیفه ام این است که بهترین کار ممکن را ارائه کنم. ساعت های زیادی کار می کردم، ولی کاری بود که عاشقش بودم. اوایل فکر می کردم می خواهم وکیل بشوم. ولی شاید اگر وکیل می شدم، به اندازه الان خوشحال نبودم. این کار به من احساس رضایت و رسیدن به کمال می دهد، چون کاری که در نشریه فود اند واین می کنم - در باره سفر، غذا، و شراب است - دقیقا همان کاری که دوست دارم ۲۴ ساعت شبانه روز انجام بدهم.

نیلو معتمد متولد ایران و بزرگ شده پاریس و نیویورک است، و هم اکنون با همسرش پیتر جون لیندبرگ که او نیز نویسنده و ویراستار است - در محله بروکلین نیویورک زندگی می کند.

وی فارغ التحصیل دانشگاه بینگهمتون (Binghamton University) و سوربن است ، و به چهار زبان صحبت می کند. نیلو را می توانید در توئیتر و اینستاگرم با این نشانی دنبال کنید: @niloumotame.

niloomotamed3.jpg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy