Tuesday, Apr 4, 2017

صفحه نخست » قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیما بین شرکت آسمان و بوئینگ امضا شد

aseman.jpgتهران - ایرنا - قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیمای مسافری ۷۳۷ مکس بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ در تهران به امضا رسید.
قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیما بین شرکت آسمان و بوئینگ امضا شد
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این قرارداد پس از یک سال مذاکره بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ با حضور نمایندگان این شرکت در تهران به امضا رسید.
طبق قراردادی که منعقد شده قرار است این هواپیماها از سال ۲۰۱۹ به تدریج به شرکت هواپیمایی آسمان تحویل شود و در سال یاد شده ، ۵ تا ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ تحویل شرکت آسمان خواهد شد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرده در قراردادی که بین شرکت آسمان و بوئینگ منعقد شده تمام مسایل مربوط به پشتیبانی های فنی و آموزشی آن پیش بینی شده تا پس از طی مراحل قانونی تحویل این هواپیماها به این شرکت آغاز شود.
به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یک هواپیمای مسافری ۱۳۰ نفره است و یکی از مناسب ترین هواپیماها برای پروازهای داخلی و منطقه ای محسوب می شود که می توانند بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی آسمان ظرفیت صندلی این شرکت بیش از ۸ هزار صندلی افزایش می یابد.
پیش از این شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای خرید ۸۰ فروند هواپیما بوئینگ با این شرکت اواخر سال گذشته قرارداد امضا کرد و قرار است از سال ۲۰۱۸ تحویل این هواپیماها به ایران ایر آغاز شود.
با لغو تحریم های ظالمانه و اجرایی شدن برجام در مجموع قرارداد خرید ۲۶۰ فروند هواپیکای نو با شرکت های ایرانی و شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر منعقد شده تا به تدریج وارد ناوگان هوایی ایران شود.
تاکنون شرکت ایرباس سه فروند هواپیمای ۳۲۱ و ۳۳۰ را تحویل ایران ایر داده است و بزودی ۳ فروند هواپیمای ای تی آر نیز از طرف این شرکت زیر مجموعه ایرباس تحویل ایران ایر خواهد شد.
جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۶۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد با بیش از ۶۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۵ هزار نفر در داخل فراهم می کند.
اوایل مهرماه سال گذشته بود که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوز فروش هواپیما به ایران را به شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ داد.
با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران شرکت اسمان و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید و در نتیجه قرارداد خرید ۶۰ فروند هواپیما با آسمان و ۸۰ فروند هواپیما با ایران ایر به امضا رسید.
صنعت هوایی کشور در سال های گذشته به واسطه تحریم های ناعادلانه که به بهانه های واهی علیه کشورمان اعمال شده بود، بازسازی و نوسازی نشده بود و متخصصان صنعت هوایی ایران در سال های گذشته در شرایط بسیار سخت به دلیل نبود دسترسی آسان به قطعات هواپیماها، با استفاده از توانمندی های شان توانستند ناوگان هوایی کشور را سرپا نگاه دارند و امکان تردد هوایی را برای مردم فراهم کنند، کاری که شاید به نظر آسان برسد، اما مسئولیتی بس دشوار و سنگین بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy