Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » «ادکلن فرانسوی» هدیه عالی‌ترین مقام نظامی به مجلسی‌ها؛ اعتراض یک نماینده

Mohammad_Bagheri.jpgیک نماینده مجلس ایران به هدیه دادن «ادکلن فرانسوی» از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعتراض کرد و آن را «حرام» دانست.

به گزارش رسانه‌های ایران، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۵ فروردین به سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران «تذکر شفاهی» داد.

به گفته این نماینده مجلس، آقای باقری برای نمایندگان مجلس تقدیرنامه به همراه یک «ادکلن فرانسوی» فرستاده است.

حاجی دلیگانی گفت: «اعتبار این موارد از كجا تامین می شود و چه توجیهی دارد كه از بیت المال هزینه شود؟»

او سپس با استناد به تاکیدهای آیت‌الله خامنه‌ای بر لزوم اجرای «اقتصاد مقاومتی»، هدیه دادن کالای خارجی را «حرام شرعی» دانست.

اقتصاد مقاومتی که پس از اوج گیری تحریم‌ها از سوی رهبر جمهوری اسلامی مطرح شد، به عنوان راهکار اقتصادی مقابله با مشکلاتی نظیر تحریم‌های جهانی و وابستگی خارجی مورد تاکید بسیار آیت‌الله سید علی خامنه‌ای قرار دارد. او سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» نامگذاری کرده است.

از سوی دیگر هدیه دادن به نمایندگان مجلس رویه‌ای است که پیش از این نیز مواردی از آنها رسانه‌ای شده است. از جمله جنجالی‌ترین این موارد، هدیه شهرام جزایری به نمایندگان مجلس ششم بود. شهرام جزایری سپس به عنوان «مفسد اقتصادی» دستگیر و زندانی شد.

همچنین محمدرضا رحیمی، معاون محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران متهم بود که با توزیع چک‌های پنج میلیون تومانی با عنوان کمک به مساجد، قصد داشته تا نظر نمایندگان مجلس را جلب کرده و آنها را از استیضاح علی کردان، وزیر کشور منصرف کند.

فعلا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره اعطای هدیه به نمایندگان مجلس واکنشی نشان نداده است.

هدیه اعلام شده اگرچه از نظر قیمت چندان قابل توجه نیست اما مشخص نیست که عالی ترین مقام نظامی ایران به چه منظوری به نمایندگان مجلس هدیه داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy