Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » تاجزاده: تمرکز بر قدرت نظامی، اصلاحات سیاسی را عقیم کرده است

Tajzadeh_4f4f4_small.jpgمصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب، ضمن انتقاد از روند تقویت سیستم نظامی جمهوری اسلامی، گفت: «پیشرفت های نظامیِ ایران، اصلاحات سیاسی را عقیم کرده است».

تایمز اسرائیل - این چهره اصلاح طلب نظام در حالی به نقد پیشرفت‌های نظامی ایران پرداخته است که بنابر اعتقاد دیگر مقامات جمهوری اسلامی «جریان سیاسی خاص همواره به هر نحوی از انحاء، مخالفت مبنایی و علنی خود را با پیشرفت‌های دفاعی و موشکی کشور ابراز کرده است».

به‌گفته معاون اسبق وزارت کشور« ایران همواره از سوی کشورهای خارجی مورد تهدید بوده و ما به ناچار خود را از نظر نظامی قوی کرده‌ایم اما این مسئله نیز تا حدودی در عقیم ماندن اصلاحات سیاسی در ایران تأثیر گذار بوده است».

موضوع «رزمایش‌های موشکی نظام جمهوری اسلامی» همواره در میان سران حاکمیت تنش‌زا بوده و هست. برای نمونه می‌توان به واکنش تند رهبری نسبت به انتشار توئیت منسوب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد که درآن به صراحت عنوان شده بود «دنیای آینده، دنیای گفتمان‌ است و نه موشک‌ها».

آیت‌الله علی خامنه‌ای پس از انتشار این جمله در توئیتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در واکنشی شدید و کم‌سابقه آیت‌الله هاشمی را به خیانت متهم کرد و گفت: «این مسئله اگر از روی آگاهی بیان شده به مثابه خیانت است».

البته این موضع‌گیری‌های انتقادی نسبت به قدرت‌نمایی موشکی جمهوری اسلامی خاص یک جناح نیست بلکه چندی پیش علی مطهری نماینده اصول‌گرای مستقل تهران در مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن انتقاد از تندروی‌های موجود، رزمایش‌های موشکی سپاه‌پاسداران را «موشک‌پرانی» خوانده، صراحتا گفته بود: «تندروی همیشه بد است. از اول انقلاب تا امروز هم هر جا تندروی کرده‌ایم به انقلاب ضربه زده‌ایم. از طولانی‌کردن تسخیر سفارت آمریکا بگیرید تا قتل‌های زنجیره‌ای و توقیف همزمان چندین روزنامه و ممانعت از اظهار نظر منتقدان و احکام سنگین قضایی برای منتقدان سیاسی و تحریک دشمن برای وضع تحریم‌های اقتصادی و تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق "موشک‌پرانی" و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن، همه اینها به انقلاب ما ضربه زده است. اینها انقلابی‌گری نیست، اقداماتی است که از روی کم‌عقلی یا هواهای نفسانی و کسب قدرت به هر وسیله ممکن است.».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy