Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » زلزله ۶ ریشتری در استان خراسان رضوی

zelzeleh.jpgمعاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ٦ ریشتری در ساعت ۱۰:۳۹ امروز در خراسان رضوی از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده خبر داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این زمین‌لرزه در عمق ١٠ کیلومتری زمین و در شهرستان فریمان - روستای سفید سنگ رخ داده است.

وی گفت: هشت تیم‌ ارزیاب هلال احمر شامل ۳۲ نفر ارزیاب، جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

به گفته وی، تا کنون پنج پس‌لرزه گزارش شده است. همچنین آبادی‌های دارای سکونت تا شعاع پنج کیلومتری از مرکز زمین لرزه شامل هشت روستا با ٢٥٣ نفر جمعیت را شامل می‌شوند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با فرودگاه مهرآباد جهت اعزام احتمالی نیرو و اقلام زیستی صورت گرفت.

فتحی گفت: همچنین وضعیت آماده‌باش در استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی اعلام شده است.

تشکیل جلسه اضطراری در سازمان امداد و نجات

فتحی همچنین از تشکیل جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات و بررسی شرایط استان خراسان رضوی خبر داد.

آماده‌باش مراکز درمانی تامین اجتماعی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

به دنبال وقوع زلزله نسبتا شدید ۶ ریشتری در حوالی مشهد، با دستور فوری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، کمیته بحران در این استانها برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، به دستور دکتر سید تقی نوربخش، مراکز درمانی تأمین اجتماعی در این استانها برای ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان احتمالی در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق مذکور قطع است

همچنین معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه زمین لرزه در فریمان اعزام شده‌اند، اما در حال حاضر ارتباطات رادیویی و تلفنی در بیشتر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زمین لرزه قرار داشتند، قطع شده است.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و ... به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

وی درباره تعداد کشته‌ها یا مصدومان احتمالی این زمین لرزه نیز گفت: در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از شهروندان خواست که درخصوص این حادثه اخبار را از منابع رسمی و مسوولان مرتبط پیگیری کنند.

***

ایسکانیوز نوشت: شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات گفت:زمین لرزه خراسان رضوی تا کنون ۲ فوتی داشته است.

همچنین سرپرست اورژانس کشورگفت:تا کنون ۱۵ آمبولانس و ۵ اتوبوس آمبولانس به محل حادثه زلزله اعزام شده است .

پیر حسین کولیوند با اشاره به آخرین جزئیات مصدومان حادثه زمین لرزه در خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۵ آمبولانس و ۵ اتوبوس آمبولانس به محل حادثه زلزله اعزام شده است همچنین تمامی بیمارستان های تحت پوشش به صورت اماده باش هستند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها روستای دوبرقلعه بیش از ۸۰ درصد آسیب دیده اند و تاکنون ۱۱ زمین لرزه در منطقه وقوع پیوسته است.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان گفت: در حال حاضر ۶ مصدوم در بیمارستان سجاد تربت جام از روستاهای محمود آباد، موسی آباد هستند همچنین یک مصدوم نیز بیمارستان حضرت زهرا فرمیان بستری است.

وی افزود: همچنین اورژانس مشهد گناباد تربت حیدریه بصورت آماده باش هستند و بالگرد و آمبولانس های اورژانس در حال بررسی در مناطق زلزله زده هستند.

زلزله‌ای با شدت شش ریشتر ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخش‌هایی از چند شهرستان خراسان‌رضوی را در مرکز و شرق این استان لرزاند.

به گزارش موسسه ژئوفیزیک کانون این زمین لرزه عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر سفیدسنگ از توابع بخش قلندرآباد شهرستان فریمان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب مشهد بود.

این زمین لرزه در مشهد نیز کاملا محسوس بود؛ بنا به گزارش برخی منابع شبکه تلفن برخی مناطق به دنبال این زمین لرزه دچار اختلال شده است.

مشخصات جغرافیایی این زلزله عرض ۶۰،۲۳ و طول ۳۵،۸۳ثبت شده است.

مرکز لرزه نگاری اعلام کرده پس از زلزله ۶ ریشتری، چند پس لرزه نیز با قدرت ۳ تا ۴،۷ ریشتری سفید سنگ را لرزانده است.

هنوز آماری از تعداد مصدومان احتمالی زلزله در دست نیست

به گزارش ایسنا، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، اقدامات اورژانسی انجام شده در پی بروز زلزله در بخش‌هایی از خراسان رضوی را تشریح کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند درباره آخرین جزئیات زلزله امروز خراسان رضوی گفت: ۱۵ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه زلزله اعزام شده است.

وی افزود: بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در استان به صورت آماده باش هستند.

کولیوند گفت: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده و بررسی‌های انجام شده، روستای دوبرقلعه بیش از ۸۰ درصد آسیب دیده است.

وی گفت: اورژانس‌های مشهد، گناباد و تربت حیدریه بصورت آماده باش هستند.

کولیوند افزود: فعلا آماری از تعداد مصدومین در دست نیست. بالگرد و آمبولانس‌های اورژانس در حال بررسی در مناطق زلزله‌زده هستند.

هیچ خسارتی به مترو و تونلهای زیرزمینی مشهد وارد نشده است

ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد: تونلهای قطارشهری تحمل زلزله هشت و نیم ریشتری را دارند و درصورت آسیب دیدگی تونلها کل ساختمانهای واقع شده در روی این ساختمانها دچار خسارت و آوار می شود. در زمان وقوع زلزله هیچ توقفی در سرویس دهی خط یکم قطارشهری ایجاد نشد و تونل و قطارها سالم هستند و هیچ خسارتی وارد نشده است.

او گفت: نیروهای ایمنی و عملیاتی این ناوگان در حال آماده باش هستند و در صورت احتمال وجود خطر سرویس دهی ناوگان متوقف خواهد شد. هم اکنون سرویس دهی قطارشهری بدون مشکل درجریان است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy