Thursday, Apr 6, 2017

صفحه نخست » حمله احمدی‌نژاد به قوه قضائیه و هاشمی در نشست خبری

طعنه به قوه قضائیه: "M4510960kki_small.jpgهمیشه طرفی که شارلاتان است حاکم می‌شود"

بی بی سی - محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیشین ایران در نشست خبری در تهران ضمن طرح انتقاداتی به دولت و قوه قضائیه و مجلس، نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را رد و از نامزدی حمید بقایی حمایت کرده است.

آقای احمدی‌نژاد در این کنفرانس خبری با انتقاد از طرح اتهاماتی علیه دولتش در سال‌های پس از ریاست جمهوری گفت "ادعاهایی در مورد دولت قبل مطرح کردند ما هم پاسخ ندادیم چون برخورد را قبول نداریم. به متهم می‌گویند ثابت کن خلافی صورت نگرفته است. همیشه طرفی که شارلاتان است حاکم می‌شود".

او گفت "رئیس قوه قضائیه اعلام کرد من با دولت قبل مشکل داشتم خب سندی دارید رو کنید".

رئیس جمهور پیشین ایران گفت که "نحوه رسیدگی قضایی درست نیست، افراد علنی متهم می‌شوند اما غیرعلنی محاکمه می‌شوند. ما هم بلدیم ولی اعتقاد نداریم که این گونه رفتار کنیم عده‌ای تهمت می زنند ۱۲ هزار میلیارد بردند خب بیایید اثبات کنید اگر سند دارید، چقدر اتهام زدند، تمامی اتهامات تاریخ را به ما زدند آیا اثبات شد؟"

در زمان کنفرانس خبری آقای احمدی نژاد، حمید بقایی داوطلب نامزد این طیف در انتخابات ریاست جمهوری همزمان با او وارد سالن شد و کنار رئیس جمهور پیشین نشست.

حمید بقایی که معاون رئیس جمهور ایران بود پس از پایان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد با اتهامات مالی دستگیر شد.

آقای احمدی نژاد گفت "خیال کردند قوه قضائیه طرف ماست، اتفاقا طرف ما نیست سند آن هم کنار من نشسته است، او ۵ ماه در زندان وزارت اطلاعات دولت یازدهم بود و آفتاب را ندید".

در این لحظه آقای بقایی شروع به صحبت کرد و گفت "در بازجویی‌ها گفتند که حرف‌هایی بزنم. امیدوارم فیلم‌های بازجویی‌های من را پخش کنند چون جنبه آموزشی دارد که در برابر بازجو چه کار کنید".

آقای احمدی نژاد در این کنفرانس گفت که حدس می زند آقای بقایی "رای بالایی در انتخابات خواهد داشت" و گفت " دلیلی برای تایید صلاحیت نشدن آقای بقایی وجود ندارد، همه تلاشم را می کنم تا تایید شود."

photo_2017-04-05_17-23-29.jpg

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) و سایت خبری «انتخاب» این کنفرانس خبری را پوشش داده‌اند که در بخشی از آن آقای احمدی‌نژاد بدون نام بردن از شخص خاصی می‌گوید: «آن آقایی که مُرد فرمان حمله به من را صادر کرد».

یکی از مخالفان اصلی رییس‌جمهوری پیشین ایران اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بود که دی‌ماه پارسال درگذشت. آقای احمدی‌نژاد اما فراتر از این رفت و افزود: «رژیم صهیونیستی سال ۸۹ فرمان حمله به من را صادر کرد و یک نفر در داخل علیه من این حملات را سازماندهی کرد».

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیت الله علی خامنه ای به او توصیه کرده بود برای جلوگیری از دوقطبی شدن انتخابات نامزد ریاست جمهوری نشود با اشاره به محتوی سئوال خبرنگار و اشاره اش به احتمال ورود ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس به رقابت ها گفت "مقام معظم رهبری به من فرمودند ورود ما فضا را دو قطبی می‌کند. الان با اسامی که بردید سه قطبی می‌شود. پس خلاف نظر رهبری عمل نکردیم".

آقای احمدی نژاد در گفته های امروزش به سخنرانی سال ۸۸ خود درباره زندان کهریزک اشاره کرد و گفت "در ماه رمضان ۸۸ به موضوع کهریزک پرداختم و گفتم آن جنایت و فساد است و باید به آن رسیدگی شود ولی موضوع کهریزک چه ربطی به دولت دارد؟ ناجا (نیروی انتظامی) و سازمان زندان‌ها زیر نظر دولت است؟"

در جریان سرکوب اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۸۸ که آقای احمدی نژاد پیروز آن معرفی شد، گروهی از بازداشت شدگان به بازداشتگاهی در کهریزک در جنوب تهران منتقل شدند که گفته شد شرایط نگهداری آنها "غیرانسانی" بوده به طوری که به مرگ چهار نفر از بازداشت شدگان منجر شد.

محمود احمدی نژاد درباره پاسخ به سئوالی درباره موضع اش نسبت به حصر میرحسین موسوی و ممنوع‌التصویری محمد خاتمی هم گفته که "من راضی به حصر و ممنوعیت برای هیچکس درهیچ‌ کجا نیستم به همین دلیل در دوره ۸ ساله بدترین تهمت‌ها را متحمل شدیم".

او در عین حال مجلس شورای اسلامی را هم به محدود کردن اختیارات دولت در دوره ریاست جمهوری اش متهم کرد.

رئیس جمهور پیشین ایران در این کنفرانس خبری با اشاره به کارنامه دولت حسن روحانی گفت "در سیاست خارجی علی رغم باز بودن دستانشان با دادن امتیازات بزرگ متاسفانه دستاوردی نداشتیم" اما از توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی به طور تلویحی حمایت کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy