Wednesday, Apr 5, 2017

صفحه نخست » قالیباف: حسن روحانی باید جایگزین شود

ghalibaf_i123_small.jpgرادیو زمانه - محمدباقر قالیباف شهردار تهران شرایط کشور را بحرانی خوانده و افزوده از آن جا که این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دولت است، رئیس‌جمهور باید جایگزین شود. او تاکید کرده هرگز نامزد انتخابات ریاستجمهوری نبوده و نیست اما تمام تلاش خود را برای پیروزی «گزینه مطلوب» ریاستجمهوری بکار خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس که این خبر را منتشر کرده افزوده قالیباف در لیست ۱۰ نامزد «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» (جمنا) برای انتخابات قرار دارد که قرار است نامزد نهایی از میان آنان برگزیده شود.

قالیباف در توضیح گفته است: «وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است. لذا برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس جمهوری مناسب بجای رئیس جمهور فعلی در ۲۹ اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است.»

او در ادامه خواهان اتحاد «نیروهای مردمی انقلابی» برای پیروزی «گزینه مطلوب» در انتخابات ریاستجمهوری شده و افزوده تنها اتحاد کسانی که درپی «نجات کشور از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی هستند» میتواند بحران فعلی در کشور را حل کند.

سخنان قالیباف درباره لزوم وحدت «نیروهای مردمی انقلابی» به تلاشهایی اشاره دارد که از سوی اصولگرایان برای گردآمدن حول یک نامزد واحد در انتخابات ریاستجمهوری در جریان است. نام قالیباف در لیستهای مختلف نامزدان انتخاباتی جمنا برای متحد کردن اصولگرایان آمده است.

از ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس به عنوان تنها نامزدی که میتواند اصولگرایان را متحد کند نام برده میشود. امروز خبر استعفای او از هیئت نظارت بر انتخابات منتشر شد که از سوی رسانههای داخل ایران حمل بر تصمیم او به شرکت در انتخابات شد، هرچند که اطرافیان رئیسی گفتهاند او روز جمعه ۱۸ فروردین تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

در هفتههای اخیر در رابطه با انتخاب رئیسی بعنوان نامزد واحد اصولگرایان این سناریو هم مطرح بود که قرار است رئیسی نامزد ریاستجمهوری شود و قالیباف و جلیلی بعنوان دو بازوی اجرایی و سیاست خارجی او باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy