Wednesday, Apr 12, 2017

صفحه نخست » مقتدی صدر: از اسد خواستم کناره‌گیری کند تا به سرنوشت قذافی دچار نشود

Moghtada_Sadr.jpgرهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که از بشار اسد خواسته از قدرت کناره‌گیری کند تا به سرنوشت معمر قذافی دچار نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق درباره درخواست اخیرش از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای کناره‌گیری از قدرت گفت: "من از اسد خواستم کناره‌گیری کند تا به سرنوشت معمر قذافی و دیگران دچار نشود."

وی افزود: "اینجا چند نکته وجود دارد که نباید آن‌ها را فراموش کرد. نخست اینکه من تنها خواهان کناره‌گیری بشار اسد نشدم بلکه خواهان کناره‌گیری عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور (مستعفی) یمن و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نیز شدم که همچنان به بهانه مشروعیت با اسلوب‌های تروریستی و نه انسانی مردمشان را سرکوب می‌کنند."

مقتدی صدر از جهان خواست مردم یمن، بحرین و سوریه را "نجات" دهند وگرنه اوضاع به جایی می‌رسد که دیگر نمی‌توان پایان آن را پیش‌بینی کرد.

وی تأکید کرد: کناره‌گیری بشار اسد مسئله‌ای است که به خود مردم سوریه برمی‌گردد اما من معتقدم که این مسئله راهکار "مناسبی" برای پایان بحران است. مردم سوریه مستحق امنیت و صلح هستند.

مقتدی صدر روز شنبه و در پی حمله هوایی آمریکا به پایگاه الشعیرات در استان حمص سوریه از بشاراسد خواست کناره‌گیری کند. آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در خان شیخون ادلب که دمشق را به انجام آن متهم می‌کند، پایگاه الشعیرات را بمباران کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy