Thursday, Apr 13, 2017

صفحه نخست » آمریکا «بزرگترین بمب غیرهسته‌ای» خود را در افغانستان استفاده کرد

1a0o0oqq2_small.jpgرادیوفردا - وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که نیروی هوایی ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۴ فروردین برای نخستین بار بزرگترین بمب غیرهسته‌ای خود را در افغانستان علیه گروه حکومت اسلامی استفاده کرد.

این بمب که به «مادر همه بمب‌ها» مشهور است، حاوی ۱۰ تن تی‌ان‌تی است و گفته می‌شود علیه «غارها و تونل‌های گروه داعش» در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان استفاده شده است.

این بمب در سال ۲۰۰۳ آزمایش‌ شد و قوی‌ترین بمب غیرهسته‌ای در جهان به‌ شمار می‌رود. این بمب به‌وسیله هواپیمای ترابری سی‌-۱۳۰ با چتر به زمین پرتاب می‌شود. آدام استامپ سخنگوی پنتاگون می‌گوید این نخستین بار است که ارتش آمریکا از این بمب استفاده می‌کند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این بمب در ولسوالی اچین در ولایت ننگرها و ساعت ۷:۳۲ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی انداخته شده است. شان اسپایسر در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود اولین موردی که آن اشاره کرد، استفاده این بمب در افغانستان بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت غارها و تونل‌هایی که مورد هدف قرار گرفته از سوی شبه‌نظامیان داعش در منطقه برای حمله به مستشاران نظامی آمریکایی استفاده می‌شد. وی افزود تدابیری اندیشیده شده که از تلفات غیرنظامیان در این حمله جلوگیری شود. هنوز آماری از کشته‌‌‌ها و زخمی‌های احتمالی این حمله منتشر نشده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy