Thursday, Apr 13, 2017

صفحه نخست » حمله دورتموند؛ مظنون عراقی 'برای داعش جنگیده'

kjkhkqq2_small.jpgبی بی سی - دادستانی فدرال آلمان می‌گوید که مدرکی مبنی بر دست داشتن مظنون عراقی دستگیرشده در حمله به اتوبوس تیم فوتبال بورسیا دورتموند پیدا نکرده است.

با این حال دادستانی می‌خواهد این فرد را - که با نام عبدالباسط الف. معرفی شده - در بازداشت نگه دارد، چون مظنون است که او در عراق برای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) جنگیده است.

مقام‌های دادستانی می‌گویند این مرد ۲۶ ساله قبل از سفر به آلمان در سال گذشته میلادی، در عراق فرمانده واحدی بوده که در آدم‌ربایی و کشتن دست داشته است.

روز سه‌شنبه ۱۱ آوریل اتوبوس بازیکنان و مربیان تیم بورسیا دورتموند هدف حمله سه "وسیله انفجاری" قرار گرفت. این تیم در مسیر استادیوم برای بازی با موناکو در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.

مارک بارترا، بازیکن بورسیا دورتموند و تیم ملی اسپانیا در این حمله زخمی شد و مچ دست او را عمل کردند. بقیه بازیکنان آسیبی ندیدند.

دادستانی آلمان می‌گوید که مظنون عراقی اوایل سال ۲۰۱۶ ابتدا به ترکیه و بعد به آلمان سفر کرده و همچنان با اعضای داعش در تماس بوده است.

به گفته مقامات، یک مرد آلمانی ۲۸ ساله هم در این ارتباط مظنون است اما هنوز دستگیر نشده است.

مسابقه فوتبال بورسیا دورتموند و موناکو با یک روز تاخیر (چهارشنبه ۱۲ آوریل) انجام شد و با نتیجه ۳-۲ به نفع موناکو تمام شد.

بعد از بازی توماس توخل، مربی بورسیا دورتموند گفت که در جریان تعویض تاریخ بازی خواسته باشگاهش نادیده گرفته شده است.

آقای توخل گفته است که آنها نیاز به زمان بیشتری برای آمادگی مجدد برای بازی داشتند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy