Friday, Apr 14, 2017

صفحه نخست » "مادر بمب‌ها" ۳۶ جنگجوی داعش را کشت

moab.JPGبنا به گزارش مقامات محلی ولایت ننگرهار، پرتاب بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا بر شبکه‌ای از راه‌های زیرزمینی "دولت اسلامی" در افغانستان، جان ۳۶ جنگجوی این گروه تروریستی را گرفت. پنتاگون هنوز این خبر را تایید نکرده است.
وزارت دفاع افغانستان روز جمعه (۱۴ آوریل/ ۲۵ فروردین) اعلام کرد که بمب غیراتمی MOAB موسوم به "مادر بمب‌ها" مواضع استراتژیک "دولت اسلامی" در شرق این کشور را منهدم و شبکه‌ی تونل‌های زیرزمینی آن را ویران کرده است.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، بدون موضع‌گیری در برابر گزارش وزارت دفاع افغانستان تنها خبر پرتاب MOAB در ولایت اچین، در نزدیکی مرز این کشور با پاکستان را تایید می‌کند. اسماعیل شینوری، استاندار اچین ولی روز جمعه با اشاره به خسارات و تلفات ناشی از پرتاپ بمب به خبرگزاری فرانسه گفت: «این بزرگ‌ترین انفجاری بود که من تا به‌حال دیده‌‌ام. زبانه‌های آتش از هر طرف سر به آسمان کشیده بودند.»

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها هفته‌ی گذشته در این منطقه، یک سرباز آمریکایی هنگام عملیات نیروهای این کشور علیه "داعش" کشته شد. هدف از پرتاپ "مادر بمب‌ها"، کاهش خطرات ناشی از حملات نظامی برای سربازان آمریکایی و افزایش خسارات جانی و نظامی برای گروه تروریستی "دولت اسلامی" عنوان شده است.
بمب MOAB ظرفیت حمل ۱۱ تن تی‌ان‌تی و ۸ هزار کیلوگرم ماده‌ی منفجره‌ را دارد و در شامگاه ۱۳ آوریل از هواپیمای ترابری آمریکایی ام سی ۱۳۰ (MC-130) بر روی پایگاه‌های "دولت اسلامی" پرتاپ شده است. بنا به گزارش پنتاگون، این نخستین بار است که MOAB پس از ساخت آن در سال ۲۰۰۳ در یک عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy