Friday, Apr 14, 2017

صفحه نخست » هفتمین روز اعتصاب غذای آتنا دائمی؛ تهدید و بی توجهی مسئولین

Atena-Daemi-small01.jpgسحبانیوز: آتنا دائمی مدافع حقوق بشر زندانی در بند نسوان (زنان) زندان اوین در اعتراض به محکومیت خواهرانش انسیه و هانیه دائمی، هفتمین روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشت. خانواده دائمی روز گذشته با مراجعه به دادستانی تهران خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندشان شده‌اند اما نماینده دادستان آقای حاجی مرادی «با خونسردی» گفته است کاری نمی‌تواند بکند و به او مربوط نیست. این مرجع قضایی تهدید کرده است که می توانند علیه آتنا دائمی به دلیل اعتصاب غذا، اعلام جرم کنند.

آتنا دائمی مدافع حقوق بشر زندانی در بند نسوان (زنان) زندان اوین در اعتراض به محکومیت خواهرانش انسیه و هانیه دائمی، از صبح روز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۹۶ در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده دائمی در مورد «بی توجهی مسئولین» به خواسته‌های آتنا دائمی، توضیح داد: "روز گذشته خانواده دائمی نزد منشی دادستان رفته و شرایطش را توضیح داده‌اند و او هم آن‌‌ها را به آقای حاجی مرادی ارجاع داده است."

این منبع مطلع در ادامه افزود: "اما آقای حاجی مرادی که دادیار و معاون دادستان ناظر بر زندان است با خونسردی گفته است من هیچ کاری نمی‌توانم بکنم و به من ربطی ندارد. حتی تهدید کرده می‌توانند علیه آتنا به دلیل اعتصاب غذا اعلام جرم کنند."

خانم دائمی در نامه ای سرگشاده با بیان اینکه تا رسیدن به خواسته اش از ادامه اعتصاب غذا منصرف نخواهد شد، به «گروگان» گرفته شدن خانواده های زندانیان سیاسی اشاره کرده و از عزم خود برای ادامه اعتصاب غذا تا زمان تحقق مطالبات قانونی اش سخن گفته بود.

مادر آتنا دائمی تاکید کرده بود: "پیش از عید نوروز مشکلات جسمی برای آتنا پیش آمده بود و ما پیگیر مداوا و اعزام بودیم که الان با این شرایط پیش آمده وضعیت جسمی آتنا بدتر خواهد شد".

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy