Friday, Apr 14, 2017

صفحه نخست » ایالات متحده برادر قاسم سلیمانی را برای دست داشتن در نقض حقوق بشر تحریم کرد

Sohrab-Soleymani-small01.jpgرادیو زمانه: سهراب سلیمانی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران و معاون کنونی امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها برای دست داشتن در نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا اضافه شد. همراه با سهراب سلیمانی، نهاد سازمان زندان‌های تهران هم تحریم شد.

پنجشنبه ۱۳ آوریل/۲۴ فروردین، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا نام برادر کوچک قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به لیست افرادی که به دلیل نقض حقوق بشر تحریم شده‌اند، افزوده است.

سهراب سلیمانی کماکان از مقام‌های ارشد سازمان‌های زندان‌های ایران و مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران بوده است.

اکنون همه دارایی‌های سهراب سلیمانی در آمریکا مسدود خواهد شد و مقامات قضایی آمریکا با شهروندان و یا شرکت‌هایی که با او معاملات اقتصادی کنند به موجب «قانون تحریم‌ ایران» برخورد قانونی خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است تحریم سهراب سلیمان توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نقض برجام نیست؛ چراکه این تحریم بنا به «قانون تحریم‌ ایران» و ذیل تحریم‌های حقوق بشری مشروعیت قانونی دارد.

در بیانیه‌ای که شان اسپایسر در یک نشست خبری خواند، آمده: «تحریم‌ها علیه ناقضان حقوق بشر در زندان‌های ایران در زمانی وضع‌شده که ایران همچنان به بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی از جمله شهروندان ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهد.»

در بیانیه‌ای هم که وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره این تحریم جدید منتشر کرده آمده که آمریکا همچنان اختیار دارد که تحریم‌های غیرهسته‌ای از جمله برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشک‌های بالستیک، برهم زنی ثبات در منطقه و نقض حقوق بشر را ادامه دهد.

سهراب سلیمانی تا پیش از خرداد ماه ۱۳۹۵ مدیر زندان‌های تهران بود. او پس از خرداد ۱۳۹۵ به سمت سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها منصوب شد. قاسم سلیمانی پیش از برادرش به لیست تحریم‌ها اضافه شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy