Saturday, Apr 15, 2017

صفحه نخست » کره شمالی آمریکا را به حمله تلافی‌جویانه اتمی تهدید کرد

north_korea.JPGکره شمالی تهدید کرد که حمله احتمالی اتمی آمریکا را با پاسخی مناسب تلافی خواهد کرد. چو ریونگ هائه، مقام دوم کره شمالی می‌گوید، کشورش آماده است "جنگی کامل را با جنگی کامل پاسخ دهد."

چو ریونگ هائه، دومین مقام بلندپایه در کره شمالی در یک سخنرانی در پیونگ‌یانگ که توسط تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، خطاب به آمریکا گفت: «ما آماده‌ایم، به هر حمله هسته‌ای با یک حمله اتمی به روش خودمان پاسخ گوییم.»
او این سخنان را کمی پیش از شروع یک رزمایش بزرگ نظامی اظهار کرد که به مناسبت فرا رسیدن صدوپنجمین زادروز کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی برگزار شد.
این رزمایش در حضور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و نوه بنیانگذار و دیگر مقام‌های ارشد این کشور انجام ‌می‌شود. سربازانی که در این رژه شرکت می‌کنند راه میدان بزرگ مرکزی پایتخت کشور را در پیش خواهند گرفت.
در جهان این نگرانی بالا گرفته که کیم جونگ اون در زادروز بنیانگذار کره شمالی دست به یک آزمایش اتمی تازه بزند. کارشناسان آمریکا می‌گویند، تصاویر ماهواره‌ای فعالیت‌های مشکوکی در منطقه پونگیری که محل اصلی آزمایش‌های هسته‌ای این کشور است را نشان می‌دهند.

چندی است که اظهارات تحریک‌کننده‌ کیم جونگ اون علیه غرب شدت پیدا کرده است. او تنها در سال گذشته دو ‌آزمایش هسته‌ای انجام داده است.
همزمان رهبری کره شمالی در حال توسعه موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای است که احتمالا می‌توان با آن‌ها آمریکا را نشانه گرفت. این اقدام کره شمالی نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به حساب می‌‌‌آید.
ایالات متحده آمریکا اعلام کرده به دلیل خطری که کره شمالی ایجاد کرده می‌خواهد "گزینه نظامی" را بررسی کند.

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا چند روز پیش ناو هواپیمابر "یو‌اس‌اس کارل وینسون" و چندین کشتی جنگی دیگر آمریکا را راهی آب‌های شبه‌جزیره کره کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy