Sunday, Apr 16, 2017

صفحه نخست » رئیس جمهوری آلمان به رای دهندگان فرانسوی درباره انتخاب نامزد افراطی هشدار داد

frank_walter_steinmeier.JPGتهران-ایرنا- «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری آلمان در حالی که فقط یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات فرانسه باقی مانده است، به رای دهندگان این کشور درباره انتخاب نامزد افراطی هشدار داد.

به گزارش روزنامه پولیتیکو ، اشتاین مایر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «فرانس ائوست» و روزنامه آلمانی «فونکه میدن گروپ» از رای دهندگان فرانسوی خواست به نامزدهایی که آینده درخشان برای فرانسه را، با از دست دادن آنچه امروز بخشی از این کشور است، وعده می دهند، گوش ندهند.
اشتاین مایر از اشاره مستقیم به نام «مارین لوپن» نامزد راست افراطی انتخابات پیش رو در فرانسه خودداری کرد اما اظهاراتش در پاسخ به پرسشی درباره احتمال پیروزی این نامزد انتخابات بوده است.
با وجود نزدیک شدن رقابت ها در روزهای اخیر، نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهند که مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در دور اول انتخابات که قرار است در تاریخ 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار شود، در جایگاه اول یا دوم قرار خواهد گرفت. این امر راهیابی وی به دور دوم انتخابات را که قرار است 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار شود، امکان پذیر خواهد کرد.
لوپن از منتقدان اصلی اتحادیه اروپا است و به دنبال مذاکرات دوباره درباره عضویت فرانسه در این اتحادیه با توافقاتی آسان تر است. در صورتی که وی نتواند به تغییرات مورد نظر دست یابد خواستار خروج فرانسه از اتحادیه اروپا با برگزاری همه پرسی خواهد شد.

اشتاین مایر معتقد است که عضویت در اتحادیه اروپا به نفع فرانسه است.
وی گفت: اتحادیه اروپا ممکن است در مواقعی با شرایط دشواری مواجه باشد اما امتیازی برای همه ما از جمله فرانسه است. اتحادیه اروپا اجازه داده که کشورهای عضو در جهان نفوذ داشته باشند تا این که بازیچه سایر قدرت ها باشند.
این مقام آلمانی گفت: در انتخابات خطرات فراوانی برای همه اروپا وجود دارد.
تازه ترین نتایج نظرسنجی شرکت ایپسوس سوپرا که روز جمعه منتشر شد، پیش بینی کرد که «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و میانه فرانسه و لوپن هر یک در دور نخست 22 درصد آرا را کسب کنند. طبق این نتایج «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ افراطی و دیگر منتقد جدی اتحادیه اروپا 20 درصد آرا و «فرانسوا فیلون» 19 درصد آرا را کسب خواهد کرد.
نتایج نظرسنجی ها پیش بینی می کند که لوپن در دور دوم در مقابل هر نامزد پیشتاز دیگری در دور دوم شکست خواهد خورد. اما دستکم یک پیش بینی وجود دارد که نشان می دهد که در صورت رای ممتنع رای دهندگان نامزدهای شکست خورده در دور دوم انتخابات و خودداری از حمایت از نامزد رقیب وی، لوپن می تواند پیروز شود.
به گزارش ایرنا، «مایکل فکل» وزیر کشور فرانسه اعلام کرده که بیش از 50 هزار نیروی پلیس و ژاندرم برای تامین امنیت 67 هزار محل اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بسیج شده اند.
وی درباره خطر مشخص شدن نتایجی همچون راهیابی مارین لوپن به دور دوم انتخابات گفت: در صورت بروز هر شرایطی، فرانسه اختلال در نظم عمومی را تحمل نمی کند.
رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال یک بار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) با حضور 11 نامزد برگزیده احزاب و نامزدهای مستقل و دور دوم آن هفت می (17 اردیبهشت 96) با حضور دو برگزیده دور نخست، برگزار می شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy