Wednesday, Apr 19, 2017

صفحه نخست » جام قهرمانی به پرسپولیسی‌ها اهدا شد، دست "نوروزی" به جام نرسید + عکس

Perspolis_ghahraman.jpgجام قهرمانی فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران توسط وزیر ورزش به کاپیتان پرسپولیس اهدا شد و سید جلال حسینی جام را بالای سر برد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس که از هفته بیست و ششم لیگ برتر قهرمانی خود را در لیگ برتر قهرمانی خود را مسجل کرده بود در هفته بیست و هفتم در تهران و در حضور ۸۰ هزار تماشاگر به مصاف پدیده رفت و توانست این تیم را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد.

مراسم قهرمانی با ورود علیرضا بیرانوند به همراه پسر خردسالش به زمین آغاز شد و پس از او سایر بازیکنان پرسپولیس هم به نوبت وارد زمین شدند که کمال کامیابی نیا، علی علیپور و حسین ماهینی هم کودکان نوزاد خود را هم به همراه داشتند. مهدی تاج، مسعود سلطانی فر و علی اکبر طاهری هم در اهدای مدال‌ها به بازیکنان شرکت داشتند. سپس نوبت به دستیاران و مربیان رسید که کریم باقری نخستین عضو از اعضای کادرفنی بود.

بعد از ورود برانکو ایوانکوویچ بر روی سکوی قهرمانی، سید جلال حسینی هم وارد زمین شد و مدال خود را گرفت. مسعود سلطانی فر نیز جام قهرمانی این مسابقات را به سید جلال حسینی دد و او هم جام را بالای سر برد.

در حالی که گفته می شد هانی نوروزی در مراسم شرکت خواهد داشت او در این مراسم غایب بود که در ادامه مشخص شد او به همراه عموی خود قصد ورود به زمین را داشت که ماموران نیروی انتظامی اجازه ورود آن ها را به زمین ندادند ودر نتیجه این کش مکش هانی نوروزی به زمین خورد و دستش از جام کوتاه ماند. او پس از بازگشت به جایگاه بالا، با گریه صحنه بالا بردن جام را نظاره کرد.

Perspolis_ghahraman_2.jpg

***

امان از این فوتبال بی‌رحم!
بغض و اشک سهم یادگار کاپیتان فقید

فرزند مرحوم هادی نوروزی در حالی که خودش را از دو سال پیش برای جشن قهرمانی پرسپولیس آماده کرده بود در عین بی‌توجهی عوامل این باشگاه و مسئولان ورزشگاه، از شرکت در مراسم قهرمانی محروم شد تا بغض و اشک سهم کودک خردسال کاپیتان فقید این تیم از این جشن شود.

به گزارش ایسنا، مراسم قهرمانی امروز پرسپولیس در حالی برگزار شد که بزرگ‌ترین غایب این مراسم هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس یعنی هادی نوروزی بود. در حالی که بعد از درگذشت نوروزی در اوایل لیگ پانزدهم پرسپولیسی‌ها متفق‌القول به دنبال کسب قهرمانی و اهدای جام به روح کاپیتان تیم‌شان بودند و قصد داشتند هانی نوروزی به عنوان فرزند کاپیتان این تیم جام را بالای سر ببرد آن‌ها در گام پایانی لیگ پانزدهم ناکام ماندند تا اشک‌های هانی نوروزی در این مراسم جلوه ویژه‌ای به خود بگیرد.

لیگ شانزدهم هم با وعده قهرمانی و اهدای جام به کاپیتان فقید این تیم کلید خورد و پرسپولیسی‌ها که بیش از همیشه به کسب عنوان قهرمانی نزدیک بودند بارها این شعار که قهرمانی را به نوروزی اهدا خواهند کرد سر می‌دادند.

در روزهای بعد از مسجل شدن قهرمانی این تیم در تبریز ویدئوکلیپ‌هایی از خوشحالی هانی نوروزی از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و این کودک که یادگار کاپیتان پرسپولیس بود و از دو سال پیش خودش را برای بالا بردن جام و شرکت در مراسم قهرمانی آماده کرده بود بیش از همه خوشحال بود.

هانی که در روز دیدار با پدیده هم از قبل از شروع بازی به همراه عمو و پدربزرگ خود در ورزشگاه حاضر شده بود تا به همراه هم‌بازیان پدرش جام قهرمانی را بالای سر ببرد در اتفاقی عجیب توسط نیروی انتظامی از ورود به زمین منع شد که در این کشمکش او به زمین هم خورد اما خوشبختانه اتفاق جدی برای هانی رخ نداد.

در حالی که خیلی از اهالی فوتبال و هواداران پرسپولیس و گزارشگر بازی هم از غیبت عجیب هانی نوروزی در این مراسم می‌گفتند هیچ کدام از بازیکنان، کادر فنی و مسئولان باشگاه پرسپولیس، پیگیر غیبت فرزند کاپیتان فقید این تیم نبودند و آن‌هایی که از دو سال پیش قول اهدای جام به هانی نوروزی فرزند او را می‌دادند به یاد هانی نبودند و به فکر گرفتن عکس و شرکت در جشن قهرمانی بودند.

در اواخر این بازی پدربزرگ هانی نوروزی که از این اتفاقات دلخور و ناراحت بود وارد اتاقک عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی هم شد تا گلایه‌های خود را از این بی‌توجهی سرخ‌پوشان و ممانعت از ورود آن‌ها به زمین اعلام کند.

بدون شک تلخ‌ترین اتفاق در این مراسم غیبت هانی بود و از این جشن بزرگ تنها بغض و گریه برای فرزند کاپیتان باقی ماند تا برای همیشه کسانی که وعده اهدای جام به او را داده بودند اما به آن عمل نکردند، در ذهنش باقی بماند.

***

جشنواره گل پرسپولیس در جشن دهمین قهرمانی

دیدار پرسپولیس و پدیده خراسان با برتری قاطع قهرمان لیگ شانزدهم به پایان رسید تا شاگردان برانکو جشن قهرمانی خود را برپا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرسپولیس در اولین دیدار هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۵۰ امروز (چهارشنبه) و با پنج دقیقه تأخیر در ورزشگاه آزادی به مصاف پدیده رفت که این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

کمال کامیابی‌نیا (۵۰)، علی علیپور (۶۸)، مهدی طارمی (۷۰) و فرشاد احمدزاده (۸۹) برای پرسپولیس در این بازی گلزنی کردند.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، سامان نریمان‌جهان، سروش رفیعی، وحید امیری، مهدی طارمی و علی علیپور.

ترکیب پدیده: مجتبی روشنگر، هارویان، محمد حسین مرادمند، رضا ناصحی، محسن یوسفی، ابوالحسن جعفری، اکبر ایمانی، حسین مهربان، میلاد کمدانی، معین عباسیان و حسین زامهران.

Perspolis_ghahraman_3.jpg

نیمه اول

دقیقه یک: پاس محمد انصاری به علیرضا بیرانوند، خروج این دروازه‌بان را به دنبال نداشت تا زامهران از این اشتباه استفاده کند و پس از دریبل دروازه‌بان پرسپولیس در آستانه باز کردن دروازه این تیم قرار بگیرد. سیدجلال حسینی اما در آستانه ورود توپ به دروازه، موفق شد با یک تکل بلند مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.

دقیقه ۵: وحید امیری در یک موقعیت نصفه و نیمه ارسالی روی دروازه پدیده داشت که پیش از استفاده مهدی طارمی از این توپ، روشنگر موفق به مهار توپ شد.

دقیقه ۸:‌ رضا ناصحی در محوطه جریمه پرسپولیس و پشت مدافعان این تیم صاحب توپ شد که ضربه او را علیرضا بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۱۷: مهدی طارمی پس از ورود به محوطه جریمه پدیده و تک به تک شدن با روشنگر، نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند تا موقعیت گلزنی پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۲۰: مهدی طارمی پاس خوبی که پشت مدافعان پدیده دریافت کرده بود را به راحتی از دست داد و نتوانست از موقعیت تک به تک بهره‌ای ببرد.

دقیقه ۲۴: حسین ماهینی ارسال خوبی روی دروازه پدیده داشت که سروش رفیعی قصد داشت توپ را با ضربه سر به سمت دروازه این تیم بزند، اما طارمی با ضربه قیچی برگردان هم این موقعیت را از دست داد و هم به صورت رفیعی زد.

دقیقه ۳۳: سامان نریمان‌جهان از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: مهدی طارمی پس از کار تیمی بازیکنان پرسپولیس بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد که این بار هم شوت او از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱+۴۵: شوت اکبر ایمانی از فاصله‌ای دور پس از برخورد به تیر دروازه بیرانوند توسط مدافعان پرسپولیس دور شد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۶: محمد انصاری در شروع نیمه دوم جای خود را به محسن ربیع‌خواه داد.

دقیقه ۴۷: تلاش پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به گل با شروع نیمه دوم بیشتر شد که اولین موقعیت را وحید امیری به سمت دروازه روشنگر زد و توپ پس از برخورد به مدافعان پدیده راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۱: کرنر ارسالی از سوی سروش رفیعی با ضربه سر مهدی طارمی همراه بود که توپ به تیر دروازه خورد و در برگشت کمال کامیابی‌نیا برای پرسپولیس گلزنی کرد.

Perspolis_ghahraman_4.jpg

دقیقه ۵۳: شوت از راه دور سروش رفیعی با فاصله‌ای سانتیمتری از بالای دروازه پدیده راهی اوت شد.

دقیقه ۵۸: بار دیگر ارسال روی دروازه پدیده موقعیت خطرناکی برای پرسپولیس فراهم کرد که ضربه سر علی علیپور از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۵۸: سامان نریمان‌جهان جای خود را در ترکیب پرسپولیس به فرشاد احمدزاده داد.

دقیقه ۶۱: یونس شاکری جای حسین زامهران را در ترکیب پدیده گرفت. معین عباسیان هم جای خود را به مرتضی منصوری داد.

دقیقه ۶۴: روشنگر با اشتباهی که انجام داد، دروازه‌اش خالی شد. این در حالی بود که مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه نتوانست دروازه خالی پدیده را باز کند و توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: شروع مجدد خوب علیرضا بیرانوند در محوطه جریمه پدیده به مهدی طارمی رسید که این بازیکن با ضربه سر به فرشاد احمدزاده پاس داد. قیچی نصفه و نیمه احمدزاده ثمری نداشت و توپ در سردرگمی مدافعان پدیده به علی علیپور رسید تا این بازیکن گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۰: وحید امیری با یک پاس در عمق مهدی طارمی را صاحب موقعیت گلزنی کرد که این بازیکن توانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه ۷۳: حسین ماهینی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۷۵: وحید امیری در ترکیب پرسپولیس جای خود را به شهاب کرمی داد.

دقیقه ۷۶: حسین مهربان از ترکیب پدیده خارج شد و کریم احمدی جای او را در ترکیب گرفت.

دقیقه ۸۹: حمله خطرناک پرسپولیسی‌ها با چهار بازیکن، با پاس سروش رفیعی به فرشاد احمدزاده همراه شد که شوت این بازیکن را روشنگر مهار کرد و در برگشت احمدزاده با ضربه سر گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند.

به گزارش تسنیم، پرسپولیس با پیروزی در این بازی ۶۵ امتیازی شد تا دو هفته مانده به پایان لیگ رکورد بیشترین امتیاز در لیگ ۱۶ تیمی را از آن خود کند و سومین قهرمانی خود در لیگ برتر و دهمین قهرمانی در لیگ ایران را به این شکل جشن بگیرد. پدیده نیز ۳۴ امتیازی و در رده نهم جدول باقی ماند.

***

برانکو: می‌خواستیم با پیروزی جشن قهرمانی بگیریم
غیبت حسینی فقدان بزرگی برای ماست

Perspolis_ghahraman-5-2.jpgسرمربی تیم پرسپولیس پیروزی چهار بر صفر تیمش برابر پدیده را نمایشی زیبا از تیمش می‌داند.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار پرسپولیس برابر پدیده گفت: فکر می کنم این یک نمایش زیبا از قهرمانی ما بود.

او اضافه کرد: دیدید که چه شادی بزرگی ما و هواداران را فرا گرفته بود. واقعا خوشحال هستم در چنین حال و هوای زیبایی با یک نمایش زیبا به طور قاطع با یک نتیجه خوب بردیم و قهرمانی خودمان را ثابت کردیم. هواداران ما نشان دادند یار دوازدهم ما هستند. امروز بهترین هدیه پیروزی در این بازی بود. قبل از همه از دکتر طاهری و کادر مدیریتی او تشکر می‌کنم. از کادر پزشکی و تدارکاتی تشکر می کنم. همینطور تشکر ویژه از کادرفنی و همکارانم دارم.

سرمربی پرسپولیس گفت: استحقاق این قهرمانی را داشتیم. تبریک را به هوادارانی می‌گویم که در تمام طول فصل از ما حمایت کردند، کنار ما بودند و تشویق‌مان کردند. همه ما از این قهرمانی لذت بردیم.

او درباره بازی با الهلال عربستان و غیبت رفیعی و حسینی گفت: فقدان بزرگی برای ما است که کاپیتان ما در این بازی نیست. سید جلال و سروش بازیکنان بزرگی هستند. بازیکنان دیگری داریم. همه بازیکنان‌مان سالم هستند. در نیمه دوم هم ربیع خواه را بازی دادم که به عنوان دفاع وسط مقابل الهلال بازی می‌کند. نکته خوب این است که فرشاد احمدزاده هم سالم است.

برانکو درباره تعویض انصاری در این بازی گفت: این از برنامه‌های ما بود که هر کدام یک نیمه بازی کنند. البته ضربه کوچکی به پای انصاری خورد ولی مسئله جدی نیست.

او درباره سامان نریمان جهان و بازی او گفت: من از همه بازیکنانم راضی بودم. او تعویض شد که برنامه ما این بود که فرشاد نیم ساعت بازی کند. انصاری و ربیع خواه هم هر کدام یک نیمه بازی کردند. کل بازی را سروش و سید جلال بازی کردند که در بازی با الهلال محروم هستند.

برانکو گفت: میل ما بر این بود که با برد جشن قهرمانی را بگیریم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy