Thursday, Apr 20, 2017

صفحه نخست » تراکتورسازی با پیروزی بر استقلال به رده دوم آمد ـ مجموعه گزارش‌ها

esteghlal-traxtor.jpgبازی تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران با پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۴۵ امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف هم رفتند. این بازی که جدال تیم های مدعی برای کسب عنوان نایب قهرمانی به حساب می آید، با قضاوت اشکان خورشیدی با پیروزی یک بر صفر تراکتورسازان به پایان رسید. تک گل بازی را محمد ابراهیمی در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند.

نیمه نخست:

هر دو تیم تا اواسط نیمه نخست چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند اما راه به جایی نبردند. مهمترین موقعیت این نیمه را آبی پوشان پایتخت روی ضد حمله به دست آورده و به گل تبدیل نکردند. این موقعیت در دقیقه ۲۴ به دست آمد و در حالی که امید ابراهیمی با دروازه بان تک به تک بود، ترجیح داد به جابر انصاری پاس دهد اما او نیز توپ را به گل تبدیل نکرد.

جابر انصاری هشت دقیقه بعد باز هم یکی از بهترین موقعیت های استقلال را از دست داد و نتوانست پاس خوب خسرو حیدری را به گل برساند.

تراکتورسازان نیز در یک دقیقه پایانی نیمه، دو موقعیت پیاپی را از روی ضربه ایستگاهی و کرنر از دست دادند تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

نیمه دوم:

استقلال در دقیقه دوم نیمه با پاس فرشید اسماعیلی پشت مدافعان صاحب موقعیت عالی شد اما کاوه رضایی برای ضربه زدن به توپ، تنها چند سانتی‌متر کم آورد. شاگردان منصوریان که نیمه دوم را بهتر از حریف خود شروع کرده بودند، در دقیقه ۵۶ نیز توسط کاوه رضایی می توانستند به گل نخست خود برسند اما این مهاجم به جای نشانه گرفتن دروازه، به هم تیمی خود پاس داد اما توپ به وی نرسید و این موقعیت هم از دست رفت.

در دقیقه ۵۸ ارسال امید ابراهیمی، پادوانی را در موقعیت سرزنی خوبی قرار داد اما ضربه این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

علی قربانی که در نیمه دوم به میدان آمده بود، در دقیقه ۸۱ ضربه قیچی برگردانش با برخورد به بازیکن حریف به کرنر رفت.

شاگردان قلعه نویی در دقایق پایانی بازی جلو کشیدند و بالاخره محمد ابراهیمی موفق شد با ضربه‌ای زمینی از پشت محوطه جریمه قفل دروازه استقلال را بشکند و تراکتورسازان با یک گل پیش افتادند.

شاگردان منصوریان در دقایق باقی مانده فشار بی‌امانی روی دروازه حریف آورد اما بازی با پیروزی یک بر صفر به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

تیم فوتبال تراکتورسازی با این برد ۵۳ امتیازی شد و جای استقلال را در رده دوم گرفت. آبی پوشان نیز با ۵۱ امتیاز به رده سوم سقوط کردند.

ترکیب تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، محمدرضا مهدی زاده، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد نوری، شهرام گودرزی، مهدی شریفی، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی

ترکیب استقلال تهران:‌ علیرضا منصوریان، سید مهدی رحمتی، پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، خسرو حیدری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری، بهنام برزای و کاوه رضایی

***


نکات خواندنی از دیدار استقلال و تراکتورسازی

استقلال - تراکتورسازی؛ دیداری فینال گونه بین سرخابی های تهران و تبریز در اوج حساسیت. دیداری که تیم پیروز آن شانس زیادی برای کسب عنوان نایب قهرمانی دارد.
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: استقلال و تراکتورسازی برگزار کننده حساس ترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر هستند. دیداری که برندهه آن می‌تواند امیدوار باشد به احتمال فراوان نایب قهرمان این فصل خواهد بود. این دیدار می‌تواند حاوی نکات زیادی باشد که بسیاری از آنها از جمله رودرویی قلعه‌نویی و منصوریان، رودررویی قلعه‌نویی و رحمتی و... ذکر شده است. اما این بازی نکات آماری جالب توجهی هم دارد که نمونه‌هایی از آن را در زیر می‌آوریم.

* اولین دیدار در لیگ برتر
نخستین دیدار دو تیم در لیگ برتر، به اولین دوره برگزاری این مسابقات در سال ۸۰ باز می گردد. اولین دیدار دو تیم در ورزشگاه آزادی و بهه میزبانی آبی پوشان انجام شد و استقلال در آن بازی با مربیگری منصور پورحیدری به میدان رفت و به پیروزی ۴ بر صفر رسید. در آن بازی محمدنوازی از روی نقطه پنالتی، سیروس دینمحمدی، یدالله اکبری و فرزاد مجیدی برای آبی پوشان گلزنی کردند تا اولین دیدار این دو تیم در تاریخ برگزاری لیگ برتر با پیروزی پر گل استقلال به پایان برسد.

دیدار برگشت دو تیم در همان مسابقات نیز در تبریز با پیروزی یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید که در آن بازی سید علی موسوی زننده تکل گل آبی پوشان بود. تراکتورسازی در پایان آن فصل به لیگ دسته اول سقوط کرد.

* ۱۷ باز در لیگ برتر
سابقه بازی‌های دو تیم در لیگ برتر به ۱۷ بازی می‌رسد و بازی هفته بیست و نهم آنها هجدهمین دیدار دو تیم در لیگ برتر است. در هفده بازیی گذشته سهم استقلال ۴ پیروزی و سهم تیم تراکتورسازی ۷ پیروزی بوده است. ۶ بار هم دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

* بهترین نتیجه دو تیم مقابل هم
بهترین نتیجه‌ای که استقلال در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی کسب کرده به پیروزی ۴ بر صفر آبی پوشان در نخستین دیدار آنها در لیگ برترر باز می‌گردد. در مقابل نیز تیم تراکتورسازی یکبار با حساب ۴ بر یک موفق به شکست دادن استقلال شده که این نتیجه هم بهترین نتیجه سرخ پوشان تبریز مقابل آبی پوشان تهران است. این دیدار هم در ورزشگاه آزادی برگزار شده تا این ورزشگاه شاهد پرگل ترین پیروزی های هر دو تیم باشد.

* نتایج خوب هر دو تیم خارج از خانه
هر دو تیم در سوابق گذشته دیدارهایی که داشتند معمولا خارج از خانه بهتر مقابل هم نتیجه گرفته‌اند. تا جایی که تراکتورسازان در هر چهار بازیی آخری که با استقلال در ورزشگاه آزادی داشته‌اند پیروز شده‌اند و آبی پوشان هم در سه بازی آخری که با تراکتورسازی در تبریز داشته اند طعم شکست را نچشیده‌اند.

* گل‌های زده دو تیم
تیم استقلال در همه دیدارهایی که با تراکتورسازی در لیگ برتر داشته است، ۲۲ بار موفق به گل زنی شده و این در حالی است که تیمم تراکتورسازی نیز تا قبل از این بازی ۲۵ بار دروازه استقلال را در بازی‌های گذشته باز کرده بودند.

* آمار کل بازی های دو تیم
دو تیم به جز لیگ برتر، در جام آزادگان، جام تخت جمشید و جام حذفی هم بارها به مصاف هم رفته‌اند. مجموع دیدارهایی که برابر هم در همهه تاریخ فوتبال ایران برگزار کرده‌اند ۳۷ بازی است که در این ۳۷ بازی استقلال ۱۷ و تراکتورسازی ۸ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۱۲ بار هم بازی های دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در این تعداد بازی آبی پوشان تهران ۶۰ و سرخ پوشان تبریز ۴۰ گل به ثمر رسانده‌اند.

* همه مربیانی که روی نیمکت دو تیم نشسته‌اند
در مجموع ۱۷ بازی گذشته دو تیم در لیگ برتر برای تراکتورسازی مردانی چون: محمود یاوری، فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی، تونی اولیورا،، مجید جلالی و رسول خطیبی بعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم مقابل استقلال نشسته اند و در مقابل نیز برای استقلال مردانی چون: منصور پورحیدری، ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی، فیروز کریمی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان هدایت آبی پوشان را بر عهده داشته‌اند.

بدیهی است که در این میان امیر قلعه نویی تنها فردی است که سابقه نشستن روی نیمکت هر دو تیم را برابر هم دارد و مرد مشترک نیمکت دو تیم بوده است.

استقلال و تراکتورسازی از ساعت ۱۷:۴۵ روز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر با هم دیدار می‌کنند.


***


درگیری ابراهیمی و طاهران در اواخر بازی استقلال و تراکتورسازی


در اواخر دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی میان ابراهیمی و طاهران درگیری پیش آمد.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال با برتری یک گله تیم تبریزی به پایان رسید.

حواشی نیمه دوم به شرح زیر است:

- در طول نیمه دوم هرگاه توپ زیر پای رحمتی قرار می‌گرفت، تماشاگران او را هو می‌کردند.

- در دقیقه ۷۰ این دیدار و بعد از خطای کاوه رضایی روی بازیکن تراکتورسازی، هواداران این تیم علیه او شعار دادند و حتی کار به پرتاب سنگ هم کشیده شد.

- سعید آقایی در دقیقه ۸۰ این بازی به دلیل مصدومیت مجبور شد تا زمین را ترک کند.

- در دقیقه ۸۳ بازیکنان و کادرفنی استقلال نسبت به داوری بازی اعتراض داشتند. آنها معتقد بودند که روی علی قربانی یک خطا پنالتی رخ داده بود.

- بعد از گلزنی محمد ابراهیمی به استقلال، او به سمت هواداران تراکتورسازی رفت ولی یک شی از سوی هواداران این تیم به سمت او پرتاب شد که به سرش خورد و باعث مصدومیت او از ناحیه سر شد.

- در دقیقه ۹۰+۲ این دیدار خطای ابراهیمی روی طاهران با اعتراض شدید قلعه‌نویی و طاهران همراه شد و نزدیک بود کار به جاهای باریک بکشد که دخالت سایر بازیکنان مانع از بیشتر شدن درگیری شد.


***


حضور ۴۵ هزار نفری تماشاگران - طراحی خاص زمین چمن ورزشگاه

تبریز - زمین چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز با شکل و طراحی خاصی برای این بازی آماده شده است، در این بازی نزدیک ۴۵ هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، هواداران تراکتورسازی از ابتدای بازی تیم خود را تشویق می کنند.

دقیقه ۵ اولین کارت زرد بازی به فرزاد حاتمی از تراکتورسازی رسید. دقیقه ۱۰ نیز رابسون جانواریو از استقلال با کارت زر و داور جریمه شد.

در پی درگیری لفظی خسرو حیدری با محمدحسن ابراهیمی و میانجیگری مهدی رحمتی، هواداران علیه رحمتی شعار دادند.

دقیقه ۲۳ هواداران علیه میلاد زکی پور مدافع چپ استقلال به دلیل خطا روی ابراهیمی شعار دادند.

از دقیقه ۲۷ سکوهای ضلع جنوبی ورزشگاه به روی هواداران تراکتورسازی باز شد.

علیرضا منصوریان از دقیقه ۳۰ روی نیمکت نشست و محمد خرمگاه دستیار اول او کنار خط ایستاد. منصوریان هفت دقیقه بعد دوباره به کنار خط بازگشت.


***

نتایج دیگر دیدارهای لیگ برتر

* سایپا تهران صفر - صنعت نفت آبادان ۲
گل: رضا جبیره(۲۲) و زبیر نیک نفس(۷۶۶)

* گسترش فولاد تبریز صفر - نفت تهران صفر

* ذوب آهن اصفهان ۲ - ماشین سازی تبریز یک
گل ها: جری بنگستون(۲۸) و مهدی رجب زاده(۵۰) و محمد رحمتی(۸۶۶) برای ماشین سازی

* صبای قم صفر - سپاهان اصفهان یک
گل: مسعود حسن زاده(۴۰۰ -پنالتی)

* سیاه جامگان مشهد یک - پیکان تهران ۲
گل: گادوین منشا(۴۰) و (۸۰) برای پیکان - پیام ملکیان(۸۷۷) برای سیاه جامگان

* فولاد خوزستان یک - استقلال خوزستان ۳
گل: مهدی مومنی(۲۰)، آلویز نانگ(۶۴) و حسن بیت سعید(۸۳) برای استقلال - ساسان انصاری(۶۷۷) برای فولاد

با نتایجی که رقم خورد تیم فوتبال تراکتورسازی ۵۳ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. استقلال هم با ۵۱ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy