Sunday, Apr 23, 2017

صفحه نخست » سحر نوروززاده طراح سیاست خارجی آمریکا در خصوص ایران از سمت اش کنار گذاشته شد

1gb25228887_small.jpgالعالم ـ به نقل از وبسایت پولیتیکو؛ سمت سحر نوروززاده در وزارت امور خارجه آمریکا تغییر کرد. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، وی نقشی مهم در تیم مذاکره‌کننده با ایران در مذاکرات هسته‌ای ایفا کرد.


نوروززاده که از ماه ژوئیه سال گذشته به عنوان عضو تیم سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا در دوران اوباما گمارده شده بود از این سمت کنار گذاشته شده است.


این اقدام به دنبال انتقاد و تلاش رسانه های نومحافظه‌کار در آمریکا برای کنار زدن مقامات باقی مانده از زمان دولت اوباما انجام شده است. این رسانه ها نوروززاده را به وفادار نبودن به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اشتغال دوباره سحر نوروز زاده، چراغ سبز ترامپ به جمهوری اسلامی است؟


رسانه های محافظه‌کار در آمریکا از اینکه نوروز زاده در منصبی حضور دارد که بر سیاست‌گذاری آمریکا در خصوص ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس تأثیر می‌گذارد، انتقاد کرده بودند.

وزارت خارجه آمریکا تغییر سمت نوروززاده را تأیید کرده است؛ اما اشاره ‌ای به پست جدید وی نکرده است. به نوشته پولیتیکو، وی هم‌اکنون در دفتر امور ایران به کار خود ادامه می‌دهد.


فلیپ گوردون که در زمان زمامداری باراک اوباما در کنار نوروززاده خدمت می‌کرد، این اقدام ترامپ را نادرست خواند. وی رسانه‌های نومحافظه‌کار را متهم کرد به دلیل فارسی‌زبان بودن و تبار ایرانی نوروززاده از وی انتقاد می‌کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy