Sunday, Apr 23, 2017

صفحه نخست » وقتی میرسلیم فرانسوی صحبت کرد

mirsalim.jpgپایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) - سیدمصطفی میرسلیم یکی از نامزدهای انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری در بخشی از نشست خبری خود به زبان فرانسه با مردم دنیا سخن گفت.

به گزارش «انتخاب»؛ مصطفی میرسلیم درنشست امروز گفت: من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و با مردم دنیا به زبان فرانسه سخن بگویم.

متن فارسی صحبت‌های میرسلیم به شرح زیر است:

«می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به طور مستقیم سخن بگویم.

من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پرافتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است.
برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی، نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است.

شناخت من از غرب،‌ رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام.

من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم.

امروز فقر،‌نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست.

امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

فهم مشترک از مسایل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد.

اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات؛ و گسترش گفتگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy