Sunday, Apr 23, 2017

صفحه نخست » امانوئل ماکرون و مارین لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یافتند

6666999i1_small.jpgرادیو فرانسه - امانوئل ماکرون، رهبر ٣٩ سالۀ جنبش «در حرکت» و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطیِ «جبهۀ ملّی»، در دوراوّل انتخابات به پیروزی دست یافتند. بر اساس ارزیابیِ موسسات نظرسنجی امانوئل ماکرون ٢٣٬٧ در صد آراء و مارین لوپن ٢١٬٧ در صد آراء را کسب کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی فرانسوا فیون و ژان لوک ملانشون نیز حدود نوزده درصد آرا را به دست آورده‌اند. این نتایج هنوز قطعی نیستند و ممکن است تغییر کنند.

امانوئل مکرون پس اعلام اولین نتایج گفت: "مردم فرانسه اشتیاق خود را برای تغییر نشان دادند و تردیدی نیست که فصل تازه‌ای در تاریخ سیاسی فرانسه رقم خورده است."

بنوا آمون نامزد حزب سوسیالیست که بر اساس نتایج اولیه پنجم شده از مردم خواسته تا در دور دوم همگی به امانوئل مکرون رای دهند.

این انتخابات صبح امروز در حوزه‌های رای‌گیری در خاک فرانسه آغاز شد و دقایقی پیش در اکثر حوزه‌های رای‌گیری به پایان رسید. بیش از یک میلیون نفر از رأی دهندگان فرانسوی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، دیروز رای خود را به صندوق‌ها رسیدند.

در دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا حدود ۴۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

این انتخابات تحت تدابیر شدید امنیتی، بیش از پنجاه هزار پلیس و هفت هزار سرباز، برگزار شد و هیچ گزارشی از ناامنی یا حادثه مخابره نشده است.

انتخابات این دوره ریاست جمهوری فرانسه با دقت در کشورهای دنیا پیگیری شد و همگان می‌خواستند ببینند آیا یکی از مهمترین دمکراسی‌های غربی هم با تکان سیاسی روبرو خواهد شد و نامزدی مخالف ارزشهای لیبرال و نظام سیاسی مستقر به ریاست جمهوری خواهد رسید یا نه.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy