Wednesday, Apr 26, 2017

صفحه نخست » اطلاعیه سازمان اتحاد فدائیان خلق ـ طرفداران وحدت چپ، سازمان فدائیان خلق (اکثریت) و کنشگران چپ به مناسبت روز جهانی کارگر

ضرورت همبستگی اتحادیه های کارگری

Kargar.jpgدوستان گرامی!
در آغاز، اول ماە مە، روز همبستگی جهانی کارگر را کە عامل مهم در پیوند درونی جنبش جهانی چپ و کارگری است، بە شما شادباش می گوئیم و همبستگی مان با شما را بار دیگر مورد تاکید قرار می دهیم و برای شما در مبارزە علیە نئولیبرالیسم کە دست آوردهای جنبش جهانی کارگری را مورد تجاوز و تعرض قرار دادە، آرزوی پیشرفت داریم. امید است کە سازمان ها و اتحادیە های کارگری در کشورهای مختلف در این شرایط دشوار با تبادل اطلاعات و تجارب مبارزاتی شان، بتوانند موثرتر از حقوق شان دفاع کنند و به راە کارهای مفیدتری برای پس راندن این تجاوز و تعرض دست يابند.

کارگران و مزدبگیران در ایران در شرایط بسیار دشواری بە سر می برند. نرخ بیکاری در حال افزایش است. بر پایە آمارهای رسمی طی یک سال نرخ بیکاری با ١.٥ درصد رشد بە حدود ١٣ درصد رسیدە کە البتە اين رقم طبق دادە های اقتصاددانان مستقل بالغ بر ٢٠ درصد است. بیش از ٩٠ درصد کارگران به صورت غیررسمی و موقت کار می کنند، فاقد امنیت شغلی هستند. دستمزد اکثریت کارگران و عموم مزدبگیران زیر خط فقر قرار دارد و جمهوری اسلامی درخواست افزایش دستمزد را کە یک خواست همگانی است، سرکوب می کند و دستمزدها را هم چنان زیر خط فقر منجمد نگهمیدارد. کارگران در صورت اعتصاب و اعتراض، اخراج و زندانی می شوند. طی همین مدت صدها فعال صنفی، بە دلیل شرکت در اعتصابات و سازماندهی آنها و اعتراض بە سیاست های ضدکارگری دولت روحانی اخراج و یا تحت پیگرد پلیسی قرار گرفتند. در مواردی نیز کارگران را بە دستور مقامات دولتی و قضایی مانند بردگان بخاطر اعتراض بە اخراج و شرکت در اعتراضات شلاق زدند. عدەای از فعالین سندیکایی و کارگری را کە دوران محکومیت شان را گذراندە بودند بە اتهام های جعلی دوبارە بە محاکمە کشاندند و برای آنها احکام سنگین زندان صادر کردند.


دوستان عزيز. شما بهتر می دانید کە در عصر جهانی شدن مبارزە با تهاجم نئولیبرالیسم و تبعات زیانبار آن، مستلزم یکسان سازی و جهانی کردن استاندارهای حقوق سندیکایی و مقید کردن دولت ها و کارفرمایان بە رعایت هرچە بیشتر آن است. این امر مستلزم همياری کارگران کشورهای مختلف و حمايت از يکديگر است. بە این اعتبار موضوع همبستگی جنبش جهانی کارگری امروزە برای جنبش کارگری بە مراتب نقش و اهمیت بیشتری پیدا کردە است.

تعداد زیادی از شما کە در اتحادیە هایتان متشکل هستید، این ضرورت را بخوبی درک کردە و سال هاست کە نسبت بە سرکوب فعالين کارگری و تشکل های آن ها در ایران واکنش بە موقع و موثر نشان دادەاید. ما از همبستگی و حمایت های شما سپاسگزاریم و امیدواریم شما هم چنان تا رسیدن کارگران و مزد بگیران ایران بە حقوق سندیکایی و سیاسی شان، بە حمایت تان از آنها ادامە دهید و در مراسم هائی کە بمناسبت روز جهانی کارگر برگزار می کنید، از حقوق سندیکایی کارگران ایران پشتيبانی کنيد، هم صدا با سازمان های کارگری ایران تعرض و تجاوز بە حقوق کارگران را محکوم و بە اشکال مقتضی بە دولت ایران فشار بیاورید کە مقاولە نامە های ٧٨ و ٨٧ سازمان بین المللی کار را بە اجرا بگذارد، موانع فعالیت سندیکاهای کارگری را از میان بردارد، فعالین سندیکایی را کە در زندان هستند، آزاد و به پیگرد فعالین کارگری خاتمە دهد.

با احترام
هیئت هماهنگی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ـ طرفداران وحدت چپ
هيئت سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
کنشگران چپ

آدرس تماس
kongremoshtarak@gmail.com

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy