Sunday, Apr 30, 2017

صفحه نخست » چه کسی امام‌رضا را «سپر» کرد!

Babak_Dad_Small_new.jpgبابک داد - ویژه خبرنامه گویا

فیلم را خبرنگار خبرگزاری فارس گرفت و پخش کرد و شما هم لابد دیده‌اید! لینک آن را در انتهای مطلب می‌گذارم.

ماجرا این است: در افتتاحیه ستاد انتخاباتی آقای روحانی در شهرستان ایلام، فردی متنی طنزآمیز درباره «رویکرد انتخاباتی امام رضا» و توجه خاص ایشان به یک نامزد خاص قرائت می‌کند. و با زبان طنز و مطایبه از ایشان می‌خواهد که فقط «امام اصولگرایان» نباشد و امام بقیه هم باشد.
2233444521i1_small.jpg🔹 به نظرم متن او، اگرچه طنز ضعیفی داشت؛ ولی قطعاً قصدش «توهین» و هتک حرمت امام هشتم نبود. لااقل من با علاقه خاصی که به امام رضا دارم، هرگز این برداشت را نکردم که طنز او، توهین‌آمیز بوده است.
بلافاصله از سوی آیت‌الله مکارم و قم «تکفیر» این فرد آغاز شد و بعد از بازداشت آن فرد، ظاهراً امام‌جمعه ایلام هم «عزای عمومی» اعلام کرده و...
اما آیا او بود که امام رضا را وارد کارزار انتخاباتی کرد؟! آیا او مقصر نگاهی است که «امام هشتم را امام یک نامزد خاص» معرفی کرده است؟
🔹 آقایان باید وقتی غیرتی می‌شدند که آن نامزد ریاست جمهوری، نماز انتخاباتی را در داخل ضریح و کنار قبر امام خواند و هنوز آن عکس را در تبلیغاتش استفاده می‌کند! وقتی آن نامزد، حتی گفتگوی تلویزیونی خود را با یادآوری مقامش در بارگاه رضوی «به رخ» می‌کشد و خود را پشت قداست امام پنهان می‌کند، در واقع آن امام را با خودش وارد کارزار پر خطر سیاست می‌کند! انتظار حداقلی این است که کسی هم قلم به طنز بگرداند و از امام رضا بخواهد گوشه‌چشمی هم به بقیه بیاندازد. عمل کدام فرد، هتک قداست امام رضاست؟ آن نامزد خاص که کابین ریاست جمهوری خود را بر قداست امام رضا تحمیل کرده، یا جوانی که گلایه‌وار با امامش درددل گفته است؟
🔹 اگر قبل از این معتقد بودم که آمدن رئیسی به کارزار انتخاباتی برای خود او و نظام پرهزینه خواهد بود، با این اتفاق که افتاد و نشان داد رئیسی خود و امام رضا را در «یک هدفگاه» نشانده (و قطعاً نمی‌توان از تکرار چنین انتقاداتی در افواه عمومی جلوگیری کرد)، حالا معتقدم نامزدی رئیسی به حرمت و قداست امام رضا آسیب جدی خواهد زد. و اگر آقای مکارم صداقت دارد، باید از ابراهیم رئیسی بخواهد با فاصله گرفتن از تولیت آستان قدس، امام هشتم را از چنین هدفگاه پرخطری دور کند.
🔹 اگرچه اصولگرایان حق دارند دامن از شخص معامله‌گری مانند قالیباف برکشند و با آقای رئیسی بمانند، اما می‌توانند از او بخواهند برای ادامه‌ی رقابت، و حفظ شأن امام هشتم از گزند مسائل انتخابات، از تولیت آستان قدس رضوی استعفا دهد و نگذارد دامن آن امام عزیز به رقابت‌های انتخاباتی آلوده شود.
بابک‌داد
نهم اردیبهشت ۹۶
نشانی تلگرام:
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy