Tuesday, May 2, 2017

صفحه نخست » از ستاد انتخابات خواسته شد نامزدها در عرصه‌های نظامی دخالت نکنند

Masoud_Jazayeri.jpgسخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خواسته شد ه است تا در خلال تبلیغات انتخاباتی، مراقبت شود نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، سردار مسعود جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت جنگ و یا صلح میان ایران و آمریکا چگونه است، گفت: طی دهه جاری به لحاظ توان نظامی و دفاعی همواره در مرحله بازدارندگی فعال بوده‌ایم و به برکت حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه و توانمندی و آمادگی روزافزون نیروهای مسلح سال‌هاست که کشورمان از دوره اقدام نظامی آمریکا عبور کرده است.

وی اظهار کرد: مفهوم دیگر این کلام آن است که در هر شرایطی، با توجه به آمادگی و توان دفاعی بالا و روحیه و انگیزه نیروهای مسلح قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: توان و قدرت بازدارندگی ما، به حضور آحاد میلیونی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی متصل است و به همین خاطر است که برنامه‌ریزی هجومی را برای هر دشمنی در هر اندازه و توانی با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرده است.

وی تصریح کرد: عامل اصلی دور شدن سایه جنگ از کشور آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح در کنار مردم آگاه و هوشیار است و درصد تأثیرگذاری سایر عوامل از جمله مشکلات داخلی و خارجی آمریکایی‌ها و یا دیپلماسی، در برابر آن ناچیز است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی امروز دارای قامتی بلند و برافراشته است و نمونه‌های زیادی وجود دارد که شکست و ناکامی آمریکا و اذنابش را در مصاف با آن می‌توان بیان کرد.

جزایری گفت: نمونه‌های گویا و هشداردهنده شکست‌های دشمنان در طول دوره پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در سال‌های اخیر، در مقامت اسلامی منطقه، پیش روی افکارعمومی جهانیان است.

وی افزود: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا، افزایش اقتدار و توان داخلی، ارتقاء قدرت دفاعی و نظامی و انسجام ملی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است و در مقابل، نشان دادن هرگونه ضعف و سستی و یا همراهی با سیاست‌های سلطه‌گرانه آمریکایی‌ها در منطقه و جهان و یا خوشبینی نسبت به آنها، می‌تواند زمینه اقدامات حاد و از جمله تهاجم نظامی به کشورمان را فراهم سازد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلاً به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خواسته شد تا در خلال تبلیغات انتخاباتی، مراقبت شود نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است خودداری کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy