Wednesday, May 3, 2017

صفحه نخست » انفجار در معدن زغال‌سنگ «یورت»: دست‌کم ۱۵ کارگر مجروح و ۴۰ کارگر محبوس شدند

Kargaran_yourt.jpgزمانه ـ سازمان هلال احمر اعلام کرده که در یک معدن زغال‌سنگ در استان گلستان انفجاری رخ داده. تعدادی از کارگران مجروح و عده زیادی در معدن محبوس شده‌اند. ۶ تن از مصدومان انفجار معدن به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) انفجار حدود ساعت ۱۲ روی داد. هنگام حادثه ۵۵ تن در معدن حضور داشتند.

اخباری که در رسانه های داخلی تاکنون منتشر شده حاکی از آن است که ۱۵ تن از کارگران به بیرون از معدن منتقل شده‌اند که از آن میان ۶ تن از آنها با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)گفته است ۴۰ کارگر در معدن محبوس شده‌اند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از محوطه معدن ادامه دارد.

علت انفجار تراکم گاز در معدن عنوان شده است.

اخبار تکمیلی:

سایت گرگان به نقل از شاهدان عینی نوشته است: پس از خاموش شدن لوکوموتیو داخل معدن و تلاش عوامل معدن برای روشن کردن لوکوموتیو از طریق باطری و جرقه ایجاد شده حاصل از این اقدام، گاز متان درون معدن منفجر شده که در اثر آن تا کنون پنج نفر کشته و چهل نفر زخمی شده اند.

مدیر عامل حلال احمر می‌گوید تراکم گاز زیاد در دهانه معدن دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.
به گفته احمدی، تا کنون ۲۶ کارگر مجروح به بیرون منتقل شده‌اند که ۱۹ تن به مراکز درمانی منتقل و سایرین سرپایی مداواا شده‌اند.

شاهین فتحی سرپرست اورژانس گفته است: احتمال داده می شود این انفجار به دلیل نشت گاز رخ داده باشد. در حال حاضر ۲ قسمت از معدن ریزش کرده است و پیش بینی می شود حدود ۴۰-۵۰ نفر در این قسمت محبوس شده باشند.

بیشتر مصدومانی که به خارج منتقل شده‌اند، به کمبود اکسیژن دچار شده بودند و گفته می‌شود حال یکی از کارگران منتقل شده به بیمارستان، وخیم است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز از اعزام یک بالگرد برای کمک به قربانیان خبر داده است.

۵۰۰ کارگر در این معدن شاغلند. هنوز روشن نیست در زمان انفجار چه تعداد از کارگران در معدن بوده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy