Thursday, May 4, 2017

صفحه نخست » پرس تی‌وی به پرداخت بیش از ۳۳۰ هزار پوند به یک عضو پارلمان بریتانیا محکوم شد

77777711115996_small.jpgرادیوفردا - دادگاهی در لندن شبکه خبری پرس‌تی‌وی متعلق به تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به اتهام افترا به یک عضو پارلمان بریتانیا به پرداخت ۳۳۸ هزار پوند انگلیس، معادل یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان، محکوم کرد.

حکم این دادگاه پس از آن صادر شد که این شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان در مرداد سال ۹۵ گزارشی پخش کرد و در آن، ندیم زهاوی، نماینده کردتبار عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا را به تسهیل معامله نفتی میان گروه حکومت اسلامی (داعش) با اسرائیل و کشورهای اروپایی متهم کرده‌ بود.

در حکم دادگاه آمده است که متن این گزارش شهریور پارسال از سایت انگلیسی زبان پرس تی‌وی حذف شد اما پیش از آن به شدت از سوی رسانه‌های دیگر بازنشر شده بود.

به نوشته روزنامه‌های گاردین و تلگراف، پرس تی‌وی در برابر این اتهام از خود دفاع نکرده است.

لغو پروانه کار پرس تی‌وی در بریتانیا

این اولین شکایت علیه پرس تی‌وی در بریتانیا نیست. پیش از این،‌ در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ نیز آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌های بریتانیا، بر اساس شکایت مازیار بهاری، خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک، پروانه کار پرس تی‌وی در این کشور را لغو کرد.

اتهام پرس تی‌وی، پخش فيلم «اعترافات» مازيار بهاری، روزنامه‌نگار ايرانی- کانادايی در برنامه‌ای با نام «ايران امروز» بود. آقای بهاری گفته است که اين اعترافات تحت فشارهای شديد روحی از وی گرفته شده است.

سازمان تنظيم مقررات رسانه‌ای بريتانيا، آفکام، به همين دليل در سال ۲۰۱۱ شبکه «پرس تی وی» را ۱۰۰ هزار پوند جريمه کرد.

قطع برنامه ماهواره‌ای

تیرماه سال ۹۱ شرکت خدمات ماهواره‌ای «اینتل‌ست» برنامه‌های شبکه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران را قطع کرد.

شرکت خدمات ماهواره‌ای «اینتل‌ست»، که مقر آن در لوکزامبورگ است، با ارسال نامه‌ای به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرده بود که در همراهی با تحریم‌های ایالات متحده علیه عزت‌الله ضرغامی، رئیس این سازمان، تصمیم به قطع برنامه‌های شبکه‌های ایرانی گرفته است.

شبکه خبری پرس‌ تی‌وی و شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی از جمله شبکه‌هایی بودند که پخش برنامه‌های‌شان قطع شد.

پخش ماهواره‌ای برنامه‌های این شبکه از ششم مارس ۲۰۱۴،‌ اسفند ۹۲ از سر گرفته شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy