Friday, May 5, 2017

صفحه نخست » جهانگیری:هیچ مقامی نباید مانع برگزاری کنسرت قانونی باشد

jahangiri.JPGتهران- ایرنا- اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر جمعه در بخش سوال اختصاصی مناظره، به سوالی درباره استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای تحقق گفتمان امام، انقلاب و حفظ ارزش های ایرانی پاسخ داد.
جهانگیری:هیچ مقامی نباید مانع برگزاری کنسرت قانونی باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری در این برنامه مناظره تلویزیونی افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی سهم بسیار مهمی در اقتدار ملی کشور دارد و ما با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسایل را حل کنیم. هم مسایل بین المللی و هم مسایل داخلی کشور را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با مسایل انقلابی و اسلامی ایران باشد، گام های بلندی برداشتند. ما باید به هنرمندان آزادی عمل بیشتر بدهیم. هنرمندان نباید نسبت به کارهای هنری که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام می دهند با محدودیت روبرو شوند.

جهانگیری اضافه کرد: به هیچ وجه از هیچ کسی پذیرفته نیست که هنرمندی همه مراحل قانونی را برای انجام کنسرت طی کند و بخواهد اجرا کند. یک مقامی با هر شرایطی بتواند مانع آن شود. دیگر این پذیرفته نیست کسی خودش را از قانون بالاتر بداند. در کشور باید قانون مبنای کار باشد.

وی تاکید کرد: چرا هنرمندی که فیلم سینمایی تهیه و همه مراحل را طی می کند، برای اجرای آن با مشکل روبرو شود؟ دولت به طور جدی خود را مقید به این می داند که تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد که هنرمندان، نویسندگان و صاحبان اندیشه در بخش های مختلف فرهنگی بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: در بخش آموزش و پرورش به صورت جدی به عنوان طرح تحول نظام آموزشی جایی که مبنا و نقطه آغاز فعالیت فرهنگی کشور است، مورد توجه جدی دولت آینده قرار خواهد گرفت.

جهانگیری تاکید کرد: دانشگاه ها به عنوان پایگاه تولید علم، اندیشه و فناوری که مهمترین نقش برای توسعه آینده کشور دارند و مدیران آینده کشور از آنجا بیرون می آید، باید از آزادی عمل و امنیت کامل برای انجام امور خود برخوردار باشند و در این دولت به این مسایل توجه خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy