Tuesday, May 9, 2017

صفحه نخست » حسن روحانی و ابراهیم رئیسی ۱۰ روز مانده به انتخابات به هم تاختند

Rouhani_Raeisi_300X170.jpgرادیو فردا ـ حسن روحانی که در روزهای اخیر لحن تندتری در قبال نامزدهای اصولگرایان اتخاذ کرده است روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت بار دیگر حرف‌های خود را علیه آستان قدس رضوی و محمدباقر قالیباف تکرار کرد و ابراهیم رئیسی نیز، وی را به پرخاش‌گویی متهم کرد.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران که در ورزشگاه شیرودی تهران و در اجتماع چند هزار نفری حامیان خود سخنرانی می‌کرد، بدون نام بردن از آستان قدس رضوی و ابراهیم رئیسی گفت که «ما قانون را برای همه دستگاه‌ها می‌خواهیم، ما نهادهای استثناء شده از مالیات نمی‌خواهیم».

وی افزود: «خوشحال شدم که شنیدم بعضی‌ها از کلمه مالیات نام بردند. مالیات برای اینکه مردم مالیات بدهند خوب است، اما شما ندهید؟»

آستان قدس رضوی که تولیت آن با ابراهیم رئیسی است از بعد از پیروزی انقلاب بهمن ۱۳۵۷ هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نکرده است و انتقادهای چند روز گذشته این نامزد اصولگرایان از عملکرد دولت یازدهم، سبب شد تا رییس‌جمهوری ایران علنا این تشکیلات اقتصادی و مذهبی را به چالش بکشد.

شعار «موسوی کروبی آزاد باید گردند» در ورزشگاه شیرودی:

28555oh1.jpgحسن روحانی اوایل هفته جاری نیز خطاب به ابراهیم رئیسی گفته بود که «می‌گویند مالیات بدهید، اما کسی نیست بگوید در آن جایی که شما مدیریت می‌کنید، آیا تاکنون مالیات داده‌اید؟»

این سخنان سبب شد که تولیت آستان قدس رضوی به آن واکنش نشان دهد و او تاکید کرد که علت پرداخت نکردن مالیات از سوی این تشکیلات، حکم آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، و سپس تایید آن از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای بوده است.

رییس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنانش به حادثه معدن زمستان یورت در آزادشهر گلستان اشاره کرد و گفت که «شما به دنبال اقتصاد آمدید، اما معدنی که مال شما بود و معدنچی‌ها دفن شدند سر نزدید».

گزارش منابع خبری ایران حاکی است که مالکیت اصلی این معدن با تشکیلات نظامی بسیج است.

آقای روحانی در ادامه، بار دیگر به وعده‌های محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی برای ایجاد چهار تا پنج میلیون شغل ظرف چهار سال آینده اشاره کرد و گفت، «۸۶۰ هزار خانم را شما بیکار کردید. شما که دم از اشتغال می‌زنید اشتغال زنان را قبول دارید؟ اشتغال اهل سنت را قبول دارید؟ اشتغال اقوام مختلف را قبول دارید؟»

وی افزود: «چرا حرف‌هایی که در جلسات خصوصی درباره ممنوعیت شبکه‌‎های اجتماعی و توقف اشتغال زنان زدید به زبان نمی‌آورید؟ بخشنامه‌های جنسیتی‌تان را به یاد آورید، حکم‌هایی که صادر کردید به یاد آورید!»

آقای روحانی افزوده است: «کارنامه ما در چهار سال روشن است. آنها بگویند در ۳۸ سال گذشته چه کارنامه‌ای داشتند؟ در ۱۲ سال گذشته در منصبی که داشتند چه کارنامه‌ای داشتند؟»

"خیلی مهمه که فردای انتخابات رئیس جمهور به دیدن علم الهدی بره یا خاتمی":

گزارش کانال تلگرامی ستاد حسن روحانی حاکی است که جمعیت حاضر در مراسم ورزشگاه شیرودی، هنگام سخنرانی وی شعار «نه قاضی نه سردار، دولت قانون‌مدار» و «آزادی اندیشه گازانبری نمیشه» سر می‌دادند.

رئیسی به روحانی: چرا عصبانی و پریشان شدید؟

گزارش خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران که اخبار مربوط به ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف را به نحو گسترده‌ای پوشش می‌دهند، حاکی است که آقای رئیسی در جمع گروهی از حامیان خود در شهر زاهدان به اظهارات چند روز گذشته حسن روحانی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی گفته است: «ما دیواری بین چپاول‌گران و حقوق مردم خواهیم کشید. چرا عصبانی هستید از حضور رقبای‌تان در صحنه؟ مگر مردم قرار است چه تصمیمی بگیرند؟ من احساس می‌کنم شما از دست مردم عصبانی هستید یا از دست کارگرانی که به شما اعتراض می‌کنند یا از دست فقرایی که نمی‌خواهند شما را تحمل کنند».

این نامزد اصولگرایان افزوده است: «ادبیات شما نوعی توهین به مردم است، خوب شما به جای عصبانیت گزارش کار به مردم بدهید، دلیل ندارند رقیب خود را مورد توهین قرار دهید».

به نظر می‌رسد که واکنش ابراهیم رئیسی به سخنرانی حسن روحانی در یک میتینگ انتخاباتی در همدان باشد که بدون نام بردن از وی گفته بود: «مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند».

رییس‌جمهوری ایران افزوده بود: «می‌گویند ما می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم. من از شما می‌پرسم چهار سال دولت در دست ما بوده است، ولی شما در طول ۳۸ سالی که وظیفه‌تان نظارت بود، جلوی فساد را گرفتید؟»

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز ۲۹ اردیبهشت همراه با انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

شش نامزد انتخابات دوازدهم جمعه آینده آخرین مناظره رو در رو میان خود را برگزار می‌کنند که با توجه به تند شدن مواضع سه نامزد اصلی یعنی حسن روحانی، ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف در روزهای اخیر، حساسیت آن بالا رفته است.

shiroodiStdRoh7.jpeg

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy